St1 Nordic Oy:n 100 miljoonan euron joukkovelkakirjalaina listataan First North Bond Market Finland -markkinapaikalle

St1 Nordic Oy, YHTIÖTIEDOTE, 9. KESÄKUUTA 2014 KLO 8.00

St1 Nordic Oy:n ensimmäinen joukkovelkakirjalaina listataan tänään 9. kesäkuuta 2014 NASDAQ OMX Helsinki Oy:n ylläpitämälle First North Bond Market Finland -markkinapaikalle.

Danske Bank Oyj ja Nordea Markets toimivat liikkeeseenlaskun pääjärjestäjinä.

St1 Nordic Oy:n Hyväksyttynä Neuvonantajana (Certified Adviser) First North Bond Market Finland -listausprosessissa toimii Danske Bank Oyj.

"Laskimme liikkeelle ensimmäisen joukkovelkakirjalainamme rahoitusrakenteemme monipuolistamiseksi. Liikkeellelaskun ajankohtaan vaikuttivat vakiintunut tuloskuntomme sekä markkinoiden kysyntä. Lainamme sai hyvän vastaanoton sijoittajien keskuudessa ja 100 miljoonan euron lainamme ylimerkittiinkin lähes kaksinkertaisesti. Pörssin uusi First North Bond Market Finland - markkinapaikka sopii tarkoitukseemme hyvin", sanoo St1 Nordic Oy:n toimitusjohtaja Kim Wiio.

Lisätietoja:
Kim Wiio, toimitusjohtaja, puh. 010 557 4701
Kati Ylä-Autio, rahoitusjohtaja, puh. 010 557 5263

St1 Nordic Oy on suomalainen energiayhtiö, joka keskittyy polttoaineiden vähittäis- ja tukkumyyntiin ja uusiutuvien energianlähteiden kehitykseen Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. St1 Nordic Oy:n liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,5 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 230 henkilöä. St1 Nordic Oy on yksityinen osakeyhtiö. Yhtiön sisarkonserni St1 Group Oy keskittyy öljynjalostukseen Ruotsissa. Lisätietoja löytyy yhtiön kotisivuilta osoitteesta www.st1.eu