CORRECTION: Koncernårsrapport 2013/14

Denne gang med årsrapport vedhæftet !

Fremgang for Flügger

I årsrapport for 2013/14 er der positiv udvikling på både top- og bundlinje.

I lokal valuta voksede omsætningen med 4 % i Danmark, 6 % i Sverige, 3 % i Norge og 19 % uden for Skandinavien, dvs. primært i Polen og Kina. Udtrykt i dansk valuta blev det til + 3 % - dvs. at valutakurserne reducerede omsætningen.

Flügger har pr. 1. februar i år med Peter Røpke fået ny CEO, som startede sin karriere i koncernen med en større oprydning. Varelagrene blev reduceret med 16 mio. kr., goodwill i butiksnettet nedskrevet med 9 mio. og en ejendom blev solgt knap 4 mio. kr. under bogført værdi. Trods samlede af- og nedskrivninger på 28 mio. blev driftsresultat EBIT 88 mio. kr. kontra 68 mio. sidste år – dvs. en fremgang på 29 %.

Resultat før og efter skat landede på 87 mio. før skat og 76 mio. kr. efter skat. Sidstanførte androg 49 mio. sidste år. Fremgangen på mere end 50 % skyldes bl.a., at årets selskabsskat var reduceret til 13 % fra 23 % sidste år. Årets lave skatteprocent skyldes, at Norge, Polen og Kina i modsætning til foregående år tjener penge og kan indtægtsføre foregående års hensættelser.

Den positive udvikling i Flügger – som forventes at fortsætte i det nye forretningsår 2014/15 – vil selskabet gerne tilgodese aktionærerne, hvorfor udbytte foreslås hævet fra 9 til 13 kr. pr. 20 kr. aktie.

CEO Peter Røpke: +4540647519
         CFO Peter Rosén: +4529695158