Auriga bekræfter undersøgelser vedrørende en potentiel salgstransaktion

Auriga Industries A/S, Harboøre, Danmark, 2014-07-31 14:59 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Selskabsmeddelelse nr. 9/2014

31. juli 2014

Auriga bekræfter undersøgelser vedrørende en potentiel salgstransaktion

Auriga Industries A/S har bemærket visse rygter vedrørende en potentiel ændring af ejerforholdene i selskabet eller datterselskabet.

I forlængelse af selskabsmeddelelsen af 13. juni 2014 vedrørende igangsættelse af en undersøgelse af strategiske muligheder kan vi bekræfte, at Auriga har iværksat undersøgelser af en potentiel salgstransaktion.

Selskabet er i forhandlinger med adskillige parter om en potentiel transaktion, og Auriga har ansat rådgivere til at assistere i processen.

Der kan ikke siges noget om udfaldet af forhandlingerne, typen af transaktion eller om, hvorvidt en transaktion overhovedet vil blive gennemført.

Auriga vil offentliggøre en selskabsmeddelelse, hvis og når det anses for nødvendig eller passende.

AURIGA INDUSTRIES A/S

Yderligere information:

Jens Due Olsen
Bestyrelsesformand

René Schneider
Finansdirektør (CFO)

Fakta om Auriga

Auriga Industries A/S er det børsnoterede moderselskab for Cheminova A/S, som er det 100% ejede driftsselskab med hovedkontor i Danmark. Cheminova udvikler, producerer og markedsfører produkter til plantebeskyttelse. Alle aktiviteter sker under hensyn til miljøet og stigende krav til bæredygtighed. Produkterne sælges i mere end 100 lande, og 98% af salget sker uden for Danmark. Koncernen havde i 2013 en omsætning på knap DKK 6,6 mia. og beskæftiger mere end 2.200 medarbejdere i en global organisation med datterselskaber i 24 lande. Læs mere på www.auriga.dk.

Selskabsmeddelelse_Auriga bekræfter undersøgelser vedrørende en potentiel salgstransaktion_31 juli 2014.pdf