TDC : Storaktionærmeddelelse vedrørende TDC A/S

I henhold til § 29 i lov om værdipapirhandel m.v., jf. bekendtgørelse nr. 668 af 25. juni 2012 om storaktionærer, meddeles det hermed, at The Capital Group Companies, Inc. har oplyst over for TDC, at der fandt en transaktion sted den 25. juli 2014, hvorved investeringsforeninger administreret af Capital Research and Management Company erhvervede aktier i TDC, der overstiger 5% af aktiekapitalen og stemmerettighederne. The Capital Group Companies, Inc. er moderselskab til Capital Research and Management Company.

Investeringsforeningerne administreret af Capital Research and Management Company besidder 41.495.244 aktier á nominelt DKK 1 (i alt nominelt DKK 41.495.244) i TDC, svarende til 5,1103% af den samlede aktiekapital og af de samlede stemmerettigheder. Hver investeringsforening har givet Capital Research and Management Company fuldmagt til at udøve stemmerettigheder. Capital Research and Management Company kan således udøve stemmerettigheder over 41.495.244 aktier i TDC (svarende til 5,1103% af de samlede stemmerettigheder).

TDC A/S
         Teglholmsgade 1