Halvårsrapport 2014

Den 7. august 2014

Selskabsmeddelelse 06-14

Forbrugerne tager godt imod NejTak+. Planmæssig eksekvering af strategiske tiltag - forventninger til koncernens resultat i 2014 fastholdes

Resultat af ordinær primær drift (EBIT) før særlige poster blev realiseret med 27 mio. kr. Udviklingen i årets første seks måneder svarer til ledelsens forventninger, hvorfor det uændret forventes, at koncernens EBIT før særlige poster vil udgøre mellem 50 mio. kr. og 75 mio. kr. i 2014.

”Vi har i første halvdel af 2014 fortsat arbejdet med at etablere flere stærke og lønsomme forretningsben gennem målrettet eksekvering af vores strategiske hovedfokusområder. Vi har gennemført succesfuld lancering af NejTak+, integration af otte tilkøbte lokalaviser og har reduceret underskuddet i Online. Det betyder, at vi i et hårdt presset distributions- og annoncemarked præget af store strukturelle ændringer, har bevaret vores aktivitets- og indtjeningsniveau samt styrket vores kapitalberedskab,” siger Lars Nymann Andersen, adm. direktør i North Media.

”Jeg er godt tilfreds med at kunne konstatere, at vi er på rette vej. Vores skarpe fokus på at udvikle forretningerne, øge effektiviteten og sikre manøvredygtigheden giver de ønskede resultater og baner vejen for, at vi kontinuert styrker konkurrenceevnen og når vores mål.” slutter Lars Nymann Andersen.

Yderligere oplysninger kan fås hos adm. direktør Lars Nymann Andersen eller økonomidirektør Kåre Wigh, telefon 39 57 70 00.

North Media A/S

Lars Nymann Andersen