KVARTALSMEDDELELSE Q3 2014

E-mail:investor@dkcompany.com

Website: www.dkcompany.com

Kvartalsmeddelelse vedr. 3. kvartal 2014

Bestyrelsen for DK Company A/S har den 12. november 2014 godkendt regnskabet for 3. kvartal 2014, der omfatter perioden 1. juli 2014 til 30. september 2014. Regnskabet er ikke revideret.

Koncernen har realiseret en stigning i såvel omsætning som indtjening for 3. kvartal 2014.

Koncernen har i 3. kvartal oplevet en mindre fremgang i egne butikker end forventet. Det skyldes hovedsageligt det for årstiden usædvanligt varme vejr og deraf en lavere købelyst inden for blandt andet kategorien overtøj.

Koncernen har i 3. kvartal været påvirket af volatiliteten i koncernens primære købsvaluta US-dollar, der er steget 8% i kvartalet og dermed har en negativ effekt på den realiserede bruttoavance.

Koncernen har i 3. kvartal færdiggjort opgørelsen af indregnede overtagne aktiver og forpligtelser i forbindelse med overtagelsen af The Original Group, og de overtagne aktiver og passiver er således indregnet med de endelige værdier. Der pågår stadig en forhandling af den endelige købesum, som derfor kan betyde en regulering af den opgjorte goodwill. Denne regulering vil ikke påvirke selskabets opgørelse af markedsværdierne af de overtagne aktiver og passiver.

Som følge af dagsværdiopgørelsen af ordrebeholdningen er der i 3. kvartal udgiftsført 13 mio. kr.

Resultatet for perioden 1/7 2014 — 30/9 2014 (3 mdr.)

• Koncernens omsætning for fortsættende aktiviteter realiseredes med 667 mio. kr. mod 446 mio. kr. i samme periode i 2013 svarende til en stigning på 221 mio. kr. Af stigningen kommer 198 mio. kr. fra akkvisitionen af The Original Group. Fortsættende aktiviteter for den oprindelige DK Company Koncern viser en stigning i omsætningen i Q3 på 23 mio. kr.
  • For fortsættende aktiviteter realiseredes et bruttoresultat på 333 mio. kr., svarende til en dækningsgrad på 50%, mod 233 mio. kr., svarende til en dækningsgrad på 52% i Q3 2013. Den lavere dækningsgrad skyldes i altovervejende omfang udviklingen i US-dollar samt udgiftsførelse af værdien af den overtagne ordrebeholdning i forbindelse med akkvisitionen af The Original Group.
  • Resultat før afskrivninger og finansielle poster (EBITDA) for fortsættende aktiviteter realiseres i Q3 2014 med 75 mio. kr. mod 62 mio. kr. i den samme periode sidste år.
  • Overskudsgraden for fortsættende aktiviteter (resultat af primær drift (EBIT) / nettoomsætning) udgør for perioden 10% mod 13% i samme periode sidste år.
  • Resultat før skat for fortsættende aktiviteter udgør for perioden 74 mio. kr. mod 51 mio. kr. for samme periode sidste år svarende til en stigning på 23 mio. kr. Akkvisitionen af The Original Group bidrager til resultat før skat for Q3 2014 med et tab på 5 mio. kr.

Resultatet for perioden 1/1 2014 — 30/9 2014 (9 mdr.)

• Koncernens omsætning for fortsættende aktiviteter realiseredes med 1.338 mio. kr. mod 1.154 mio. kr. i samme periode 2013, svarende til en stigning på 184 mio. kr. Fortsættende aktiviteter for den oprindelige DK Company koncern viser en tilbagegang i omsætning på 14 mio. kr. som følge af tilbagegang i retail aktiviteten primært i Q1. The Original Group realiserer en omsætning på 198 mio. kr.
  • For fortsættende aktiviteter realiseredes et bruttoresultat på 691 mio. kr., svarende til en dækningsgrad på 52%, mod 605 mio. kr., svarende til en dækningsgrad på 52% i samme periode 2013.
  • Resultat før afskrivninger og finansielle poster (EBITDA) for fortsættende aktiviteter realiseres år til dato med 117 mio. kr. mod 109 mio. kr. i den samme periode sidste år.
  • Overskudsgraden for fortsættende aktiviteter (resultat af primær drift (EBIT) / nettoomsætning) udgør år til dato 8% mod 9% i samme periode sidste år.
  • Resultat før skat for fortsættende aktiviteter udgør år til dato 75 mio. kr. mod 64 mio. kr. for samme periode sidste år svarende til en stigning på 11 mio. kr. Akkvisitionen af The Original Group bidrager til resultat før skat med et tab på 5 mio. kr.

Forventninger til årsregnskabet for 2014

Koncernen fastholder forventningerne til regnskabsåret 2014 for de fortsættende aktiviteter, som offentliggjort i First North Meddelelse nr. 41/2014:

• Koncernens nettoomsætning for hele 2014 forventes at blive i størrelsesordenen 1.750-1.800 mio. kr.
  • Koncernens samlede forventninger til resultatet før afskrivninger og finansielle poster (EBITDA) for hele 2014 forventes i niveauet 115-125 mio. kr.
  • Resultat af primær drift (EBIT) for koncernen forventes at udgøre 100-110 mio. kr. for hele 2014.

Årsregnskabet for 2014 vil blive offentliggjort den 25. marts 2015.

Ikast, den 12. november 2014

Bo Knudsen                                     Jens Poulsen

Bestyrelsesformand                          Administrerende Direktør

Selskabets Certified Advisor er CDI Global ApS, Vestre Havnepromenade 5, 5. sal, 9000 Aalborg, Jesper Gøthgen, tlf. +45 26 70 49 93.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til Jens Poulsen på telefon 96 600 700