RAMIRENT OG ZEPPELIN RENTAL INDGÅR JOINT VENTURE-AFTALE I FORBINDELSE MED FEMERN BÆLT-TUNNELPROJEKTET

PRESSEMEDDELELSE RAMIRENT PLC 12. JANUAR 2015 9.30

Vantaa, Finland, 2015-01-12 08:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Ramirent og Zeppelin Rental indgår endelig aftale om etablering af deres joint venture Feh-marnbelt Solution Services A/S, som blev annonceret den 17. juli 2014. Med denne aftale samler to af Europas førende leverandører inden for udlejning og byggepladsetablering og – drift  deres ressourcer og ekspertise med henblik på at betjene tunnelbyggeriet under Fe-mern Bælt ved den dansk/tyske grænse, som skal starte i sommeren 2015.

"Vi er meget glade for at have modtaget godkendelsen fra konkurrencemyndighederne til dette joint venture sammen med Zeppelin Rental. Vores joint venture er godt rustet til at blive valgt som udlejningsleverandør til projektet, og vi er klar til at påbegynde aktiviteterne og tilbyde vores services til de forskellige virksomheder, der arbejder på tunnelbyggeriet", siger Magnus Rosén, koncerndirektør for Ramirent Group.

Tunnelbyggeriet ved Femern Bælt er i størrelsesordenen 6,2 milliarder Euro med planlagt start i sommeren 2015 og forventet afslutning i 2021. Typisk udgør udlejningen af materiel fra de virksomheder, der servicerer sådanne projekter, omkring 1-3 % af den samlede entreprisesum.

”Vi er glade for at være partnere med Ramirent i dette projekt og ser frem til et succesfuldt samarbejde”, tilføjer Wolfgang Hahnenberg, bestyrelsesformand for Zeppelin Rental. ”Sammen kan vi tilbyde skræddersyede totalløsninger i alle projektets faser, lige fra byggepladsetablering, til inspektion og godkendelse. Vi støtter de involverede firmaer med mangeårig erfaring i ledelse af store projekter og skaber rammerne for en sikker og effektiv byggepladshåndtering.”

Fehmarnbelt Solution Services tilbyder 24/7-service på stedet med udlejningsdepoter på den danske og den tyske side. Det brede udvalg af services omfatter modulære rum, udlejning af materiel, vedligeholdelse og reparation, logistik- og sikkerhedshåndtering samt -rådgivning, midlertidig infrastruktur, energi- og klimaløsninger, facility management, adgangskontrol, affaldshåndtering, uddannelse og meget mere. Flere oplysninger om Fehmarnbelt Solutions Services kan findes på www.fehmarnbelt-solution-services.com.

Yderligere information:
Franciska Janzon, SVP, Marketing, Communications and IR, Ramirent Plc
tlf. +35 20 750 2859, franciska.janzon@ramirent.com

Gaby Bieger, PR & Communications, Zeppelin Rental GmbH & Co. KG
tlf. +49 89 32 000 851, gaby.bieger@zeppelin.com

Den faste forbindelse under Femern Bælt bliver verdens længste nedsænkede tunnel. Den kommer til at rumme en firesporet motorvej og en dobbeltsporet elektrificeret jernbane, som strækker sig 18 km mellem den danske og den tyske kyst.

Ramirent is More Than Machines™. Vi er en førende materieludlejningsvirksomhed, som kombinerer det bedste materiel, de bedste services og meget omfattende praktiske erfaringer i forbindelse med udlejningsløsninger, der forenkler vores kunders aktiviteter. Vi servicerer en bred vifte af kunder indenfor Bygge- og anlægbranchen, Industrien og den  Offentlige sektor samt private. I 2013 var koncernens nettoomsætning i alt 647 millioner Euro. Ramirent Danmark er en del af Ramirent koncernen, der har ca. 2.600 ansatte fordelt på 302 lokationer i 10 lande i Nord-, Central- og Østeuropa. Ramirent er børsnoteret på NASDAQ OMX Helsinki Ltd. Nærmere oplysninger findes på www.ramirent.com

Zeppelin Rental tilbyder skræddersyede lejeløsninger. Vi er et førende udlejningsfirma, som tilbyder udlejning af materiel, logistiske løsninger samt rådgivning, midlertidig infrastruktur, løsninger inden for energi og elektriske dele og meget andet. Med vores 1.100 medarbejdere og 140 udlejningsbutikker i Tyskland, Østrig, Rusland, Tjekkiet og Slovakiet servicerer vi kunder inden for bygge- og procesindustrien, anlægsteknik, handel, den offentlige sektor, anlægsarbejde og events, som drager fordel af virksomhedens nyeste teknologi, professionelle services og knowhow. Nærmere oplysninger findes på www.zeppelin-rental.de. Zeppelin Rental er en del af Zeppelin GmbH, som er koncernens holdingselskab, med hovedsæde i Friedrichshafen, Tyskland og hovedkvarter i Garching nær München. Nærmere oplysninger findes på www.zeppelin.com.

DISTRIBUTION:
NASDAQ OMX Helsinki, større medier, www.ramirent.com