Kommuniké från extra bolagsstämma samt information om direkt efterföljande styrelsebeslut i Petrogrand AB (publ)

Stockholm, 2015-04-10 14:25 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Vid extra bolagsstämma i Petrogrand AB (publ) den 10 april 2015 fattades beslut om att styrelsen för tiden intill nästa årsstämma ska bestå av fem ordinarie ledamöter utan suppleanter, att entlediga samtliga styrelseledamöter samt att välja följande personer till nya styrelseledamöter: Cheddi Liljeström, Dmitry Zubatyuk, Torbjörn Ranta, Sven-Eric Zachrisson och David Sturt. Cheddi Liljeström valdes till styrelsens ordförande.

Direkt efter bolagsstämman fattade styrelsen beslut om att entlediga verkställande direktören Maks Grinfeld med omedelbar verkan och att utse Dmitry Zubatyuk till ny verkställande direktör och Sven-Eric Zachrisson till vice verkställande direktör.

Övrigt

Detta pressmeddelande innehåller information som bolaget är skyldigt att delge enligt lag (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Denna information lämnades till publicering kl. 14.15 den 10 april 2015.

Cheddi Liljeström, styrelseordförande/chairman
Tel/Phone: 0709-25 25 67
E-post/E-mail: cheddi.liljestrom@delphi.se

Om Petrogrand

Petrogrands övergripande affärsidé är att bedriva oljeproduktion genom förvärvade ryska oljebolag och oljelicenser. Bolaget ska även förvalta och förädla ryska oljetillgångar samt vid gynnsamma tillfällen avyttra upparbetade tillgångar och licenser.

Aktierna i Petrogrand är listade på Nasdaq OMX First North, en alternativ marknadsplats (dvs. icke-reglerad marknad), och bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB. För ytterligare information besök vår hemsida www.petrogrand.se.