Återgång av aktier i Shelton Petroleum AB (publ)

Stockholm, 2015-04-16 15:20 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --
Bolaget har idag ingått ett avtal med köparen med innebörd att överlåtelsen av aktier i Shelton Petroleum AB (publ), som offentliggjordes av bolaget den 9 april 2015, ska återgå med omedelbar verkan varför bolaget nu indirekt genom dotterbolag innehar 4 700 000 B-aktier i Shelton. På grund av sekretessåtagande är bolaget förhindrat att offentliggöra närmare detaljer angående motpart eller transaktionen annat än att återgången inte har medfört några kostnader för bolaget.

Övrigt
Detta pressmeddelande innehåller information som bolaget är skyldigt att delge enligt lag (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Denna information lämnades till publicering kl. 15.20 den 16 april 2015.

Cheddi Liljeström, styrelseordförande

Info@petrogrand.se

Om Petrogrand

Petrogrands övergripande affärsidé är att bedriva oljeproduktion genom förvärvade ryska oljebolag och oljelicenser. Bolaget ska även förvalta och förädla ryska oljetillgångar samt vid gynnsamma tillfällen avyttra upparbetade tillgångar och licenser.

Aktierna i Petrogrand är listade på Nasdaq OMX First North, en alternativ marknadsplats (dvs. icke-reglerad marknad), och bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB. För ytterligare information besök vår hemsida www.petrogrand.se.

150416 PM.pdf