East Capital Explorer AB - Fondinnehavens värdeutveckling under april 2015

East Capital Baltic Property Fund II³ 0,0 %
East Capital Bering Ukraine Fund Class R -4,4 %
Värdeförändring fondinvesteringar 2,3 %

¹ Justerat för investeringar, avyttringar och utdelningar under perioden
² East Capital Frontier Markets Fund, som är en dagligt handlad UCITS-fond, ingår i kortfristiga placeringar i East Capital Explorers finansiella rapporter. Fondens dagliga substansvärde finns tillgängligt på East Capitals hemsida
³ East Capital Baltic Property Fund II publicerar NAV kvartalsvis

1 EUR = 9,36 SEK per den 30 april 2015. Källa: Reuters

Fondinvesteringarna, inklusive den kortfristiga placeringen i East Capital Frontier Markets Fund, motsvarade 50 % av East Capital Explorers totala substansvärde i den senast publicerade delårsrapporten per den 31 december 2014. Under perioden januari-april har bolaget sålt andelar i East Capital Frontier Markets Fund till ett totalt värde motsvarande 7,1 MEUR, i East Capital Russia Domestic Growth Fund till ett värde motsvarande 9,0 MEUR och i East Capital Deep Value Fund till ett värde motsvarande 5,4 MEUR.

East Capital Explorers fullständiga substansvärde (inklusive värde på direktinvesteringar, fonder och kortfristiga placeringar) publiceras kvartalsvis i bolagets delårsrapporter.

Kalender för finansiell information

• Delårsrapport, kvartal 1 2015 - 13 maj 2015
  • Delårsrapport, kvartal 2 2015 - 20 aug 2015
  • Delårsrapport, kvartal 3 2015 - 5 nov 2015

Mia Jurke, VD, East Capital Explorer, 08 505 885 32
Lena Krauss, CFO och Head of Investor Relations, East Capital Explorer, 073 988 44 66

Om East Capital Explorer

East Capital Explorer AB (publ) är ett svenskt investmentbolag som erbjuder unika investeringsmöjligheter i Östeuropa till en bredare målgrupp. Bolaget gör direktinvesteringar i onoterade och noterade bolag men investeringar görs också via East Capitals private equity- fastighets- och alternativa investeringsfonder. East Capital Explorers huvudsakliga investeringstema är inhemsk tillväxt och bolaget fokuserar på sektorer som visar stor tillväxtpotential som detaljhandel och konsumentvaror, finans samt fastigheter. East Capital Explorer har utsett East Capital till att förvalta investeringarna. East Capital Explorer är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap.

Notering: NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap - Ticker: ECEX - ISIN: SE0002158568 -
Reuters: ECEX.ST - Bloomberg: ECEX SS Equity

Denna rapport har inte varit föremål för granskning av bolagets revisorer och informationen offentliggörs enligt lagen om värdepappersmarknaden, lagen om handel med finansiella instrument eller krav ställda i noteringsavtal. Information lämnades för offentliggörande den 8 maj 2015 klockan 08:00 CET.

150508 - Pressmeddelande http://hugin.info/143006/R/1920040/687735.pdf

HUG#1920040