Kvartalsmeddelelse for 1. kvartal 2015 – Foreningen european retail

København, 27. maj 2015, 2015-05-27 11:34 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Hovedpunkter for 1. kvartal 2015:

• Koncernen opnåede i 1. kvartal 2015 et bruttoresultat før værdireguleringer på DKK 14,4 mio.
    mod DKK 15,5 mio. i samme periode 2014.
  • Andre drifts- og administrationsomkostninger blev DKK 2,2 mio. i 1. kvartal 2015 mod DKK 2,2
    mio. i samme periode 2014.
  • Finansielle poster udgjorde DKK -9,7 mio. mod DKK -13,3 mio. i samme periode 2014. Faldet i de finansielle poster kan henføres til, at der i 1. kvartal 2015 har været positive kursreguleringer DKK 2,3 mio. vedrørende kursen på SEK, fald i prioritetsrenterne DKK 1,4 mio., og positivt regulering med DKK 1,2 mio. vedrørende regulering af gæld til nutidsværdi.  I 1. kvartal 2014 var de finansielle poster positivt påvirket med DKK 3,7 mio. vedrørende regulering af gæld til nutidsværdi samt negative dagsværdireguleringer på Foreningens beholdning af swaps på DKK 2,5 mio. i 2014.
  • Periodens resultat før skat udgjorde DKK 2,5 mio. mod DKK 0,0 mio. i samme periode 2014.

• Driften i Foreningens ejendomme har været på niveau med det forventede i 1. kvartal 2015.
  • Investorernes formue er opgjort til DKK 0,0 mio. og er derfor uændret i forhold til 31. december 2014.
  • Indre værdi er opgjort til kurs 0,0 og er derfor uændret i forhold til kursen pr. 31. december 2014.
  • Ved beregningen af den nævnte indre værdi er Foreningens gæld til kreditinstitutter værdireguleret til nutidsværdi af det beløb som kreditinstitutterne forventes at få tilbagebetalt. Værdireguleringen er foretaget i henhold til Foreningens anvendte regnskabspraksis, som er baseret på IFRS. Værdien af gæld til kreditinstitutter er således indregnet med en værdi, der er DKK 293,5 mio. mindre end den nominelle restgæld.

Uden denne korrektion i henhold til IFRS ville indre værdi per medlemsbevis ved udgangen af marts 2015 have udgjort -63,09 DKK.

Der henvises til årsrapporten for 2014 herunder til note 16 ”Kreditinstitutter” for yderligere informationer.

• Det er med de finansielle kreditorer indtil videre aftalt, at koncernens løbende forpligtelser honoreres, og at der i nødvendigt omfang vil ske oprulning af renter til de finansielle kreditorer, således at koncernens løbende drift og likviditet til betaling af driftskreditorer er sikret.

Forventninger til 2015:

• Som følge af forventninger til særdeles høje finansieringsomkostninger forventes årets resultat for 2015, før værdiregulering af ejendomme, at være negativt i betydeligt omfang.
  • Da ejendommene er sat til salg og da der er naturlig usikkerhed omkring endelige salgsværdier og afhændelsestidspunkt, er det ikke muligt at oplyse et forventet resultat for 2015. Salget af Foreningens ejendomme er afstemt med Foreningens finansielle kreditorer, der støtter op om salgsprocessen og Foreningens fortsatte drift.

Indre værdi er senest opgjort pr. 30. april 2015 til kurs 0,00.

Foreningskapitalen består ved udgangen af 1. kvartal 2015 af 4.652.502 stk. foreningsbeviser á DKK 100,00 svarende til en foreningskapital på DKK 465.250.200.

Foreningen european retail er noteret på Nasdaq OMX under symbolet ”ERIEUR” og fondskoden DK0010302561.

Foreningen european retail

Yderligere oplysninger: