F-Secure ostaa pohjoismaiden johtavan kyberturvallisuusyhtiön nSensen

Pörssitiedote, 2.6.2015, klo  09.00

F-Secure on allekirjoittanut sitovan sopimuksen ostaa yksityisesti omistettu tanskalaisyhtiö nSense, joka tarjoaa suuryrityksille tietoturvakonsultointia- ja haavoittuvuusarviointipalveluita sekä -tuotteita. Yrityskauppa vahvistaa F-Securen asemaa merkittävänä eurooppalaisena tietoturvayhtiönä ja luo pohjan sen kasvulle alueen johtavaksi kyberturvallisuusasiantuntijaksi.

nSense tarjoaa tietoturvapalveluita pankki- ja finanssisektorille, palveluntarjoajille sekä muille suuryrityksille. Yrityskaupan myötä nämä palvelut täydentävät F-Securen johtavia tietoturvaratkaisuja. Yhtiöiden yhdistetty tuotevalikoima antaa F-Securelle mahdollisuuden tarjota ensiluokkaisia palveluita tietomurtoihin ja niiden tutkintaan liittyen. Tuotevalikoima kattaa myös  järjestelmien haavoittuvuusarvioinnin, uhkakuvatutkimuksen ja muut palvelut, joilla suojataan yritysten liiketoiminnalle kriittistä IT-infrastruktuuria. nSensen haavoittuvuuksien skannausratkaisua Karhua käytetään suuryrityksissä aktiivisesti.

nSensen pääkonttori on Tanskassa ja yhtiöllä on toimistot Suomessa, Puolassa ja Norjassa. Ostetun yhtiön liikevaihto oli vuonna 2014 noin 7 miljoonaa euroa ja liiketoiminta oli kannattavaa.

Kaupan arvo muodostuu välittömästä 11 miljoonan euron käteismaksusta, viivästetystä neljän miljoonan euron osakkeina maksettavasta erästä sekä enintään kolmen miljoonan euron ehdollisesta käteismaksusta, joka maksetaan tiettyjen tulostavoitteiden täyttyessä seuraavien kahden vuoden aikana.

nSensen toimitusjohtajasta Jens Thonkesta tulee F-Securen johtoryhmän jäsen 2. kesäkuuta 2015 alkaen ja hänestä tulee tietoturvaneuvontaan, haavoittuvuusarviointeihin ja tutkintaan keskittyvän liiketoimintayksikön johtaja. Yhteensä noin 70 nSensen työntekijää siirtyy kaupan myötä F-Secureen.

F-Securen toimitusjohtaja, Christian Fredrikson:

“Tietoturvauhat ovat entistä salakavalampia, kehittyneempiä ja monimutkaisempia. Siksi meidän on tarjottava asiakkaillemme palveluita, joiden avulla he voivat varautua mahdollisiin ongelmiin sekä estää uhkakuvia toteutumasta. nSensen tuotteet ja palvelut auttavat meitä laajentumaan uusille toimialoille ja vahvistavat kykyämme vastata erityisesti suuryritysten tarpeisiin hyökkäysten havaitsemisessa sekä niiden ennaltaehkäisyssä. Asiantuntemuksemme yhdistymisen myötä voimme kehittää uusia ohjelmistoja asiakkaidemme kyberturvallisuustarpeisiin nyt ja tulevaisuudessa.”

Lisätietoa:

www.f-secure.com/enterprise-security (julkaistaan pikimmiten tiedotteen jälkeen)

F-Secure Oyj

Christian Fredrikson, toimitusjohtaja

Saila Miettinen-Lähde, talousjohtaja

F-Secure – Switch on freedom
F-Secure on suojannut kymmeniä miljoonia ihmisiä digitaalisilta uhilta maailmanlaajuisesti yli 25 vuotta. Palkitut ratkaisumme suojaavat kuluttajia ja yrityksiä aina yksittäisistä haittaohjelmista yrityksiin kohdistettuihin kyberhyökkäyksiin ja ne ovat saatavilla yli 6000 jälleenmyyjän sekä 200 operaattorin kautta yli 40 maassa. Haluamme antaa kaikille mahdollisuuden käyttää internetiä turvallisesti. Liity taisteluumme verkon vapauden puolesta.

Vuonna 1988 perustettu F-Secure on listattu NASDAQ OMX Helsinki Ltd:ssä.
f-secure.com | twitter.com/fsecure | facebook.com/f-secure

nSense
nSense on suuryritysten johtava kyberturvallisuusasiantuntija. Yhtiöllä on toimistoja Helsingissä, Kööpenhaminassa, Oslossa ja Poznanissa. Yhtiön keskeisiin asiakkaisiin kuuluvat finanssi- ja pankkisektori, palveluntarjoajat, peliyhtiöt, julkinen sektori sekä muut tunnetut suuryhtiöt. nSense on kasvanut nopeasti johtavaksi Pohjois-Euroopan markkinoiden toimijaksi.