Teollisuuden Voima Oyj ei hae rakentamislupaa OL4 –hankkeelle kesäkuun määräajassa

(UPM, Helsinki, 24.6.2015, klo 11.00) -Teollisuuden Voima Oyj:n (TVO) ylimääräinen yhtiökokous on tänään tehnyt päätöksen olla jättämättä Olkiluoto 4 – ydinvoimalaitosyksikön (OL4) rakentamislupahakemusta, koska Olkiluoto 3–hankkeen (OL3) myöhästymisen vuoksi siihen ei ole periaatepäätöksen antamassa aikataulussa mahdollisuuksia. UPM on osallistunut yksikön kilpailutus- ja suunnitteluvaiheeseen omistusosuutensa mukaisesti.

Valtioneuvosto päätti syyskuussa 2014 olla myöntämättä jatkoaikaa vuonna 2010 tehtyyn TVO:n Olkiluoto 4 -ydinvoimalaitosyksikön periaatepäätökseen. Periaatepäätöksen mukaan OL4:n rakentamislupahakemus tulisi jättää viimeistään kesäkuun lopussa 2015.

UPM:llä on 44,3 % osuus Pohjolan Voima Oy:ssä (PVO), joka on enemmistöosakas (58,5 %) Teollisuuden Voima Oyj:ssä.

UPM:n mielestä OL4 on edelleen Suomen kilpailukykyä tukeva hanke, jolla olisi toteutuessaan huomattavat taloudelliset ja työllistävät vaikutukset.

Lisätietoja:

Tapio Korpeinen, talous- ja rahoitusjohtaja, UPM, puh. 020 415 0004

UPM, Media Relations
ma-pe klo 9-16
media@upm.com

www.twitter.com/UPM_News
www.facebook.com/UPMGlobal
www.linkedin.com/company/upm-kymmene

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Paper Asia, UPM Paper Europe and North America ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 20 000 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM – The Biofore Company – www.upm.fi

UPM Energy on merkittävä toimija Suomen ja Skandinavian sähkömarkkinoilla ja 1 610MW:n tuotantokapasiteetti tekee siitä Suomen toiseksi suurimman sähköntuottajan. Sähköntuotannon lisäksi toimimme aktiivisesti sähkö- että johdannaismarkkinoilla. UPM Energy -yksikön palveluksessa on noin 70 energia-alan asiantuntijaa.  www.upm.com/en/products/energy