Referat af ekstraordinær generalforsamling afholdt den 8. juli 2015 - Foreningen european retail

København d. 8. juli 2015, 2015-07-08 11:51 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

År 2015, den 8. juli, kl. 10.00, afholdtes ekstraordinær generalforsamling i Foreningen European Retail, CVR nr. 27 49 27 97, hos Nielsen Nørager Advokatpartnerselskab, Frederiksberggade 16, 1459 København K, med følgende dagsorden:

1.            Bestyrelsens forslag om ændring af vedtægterne

Til dirigent havde bestyrelsen valgt advokat Thomas Weisbjerg, der med tilslutning af hele den tilstedeværende foreningskapital konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt og beslutningsdygtig for så vidt angår dagsordenens punkter.

Ad dagsordens punkt 1

Bestyrelsen havde fremsat forslag om at ændre vedtægternes § 9.4 til at være sålydende:

"Den i § 9.1 anførte indløsningsadgang er ikke gældende i perioden fra generalforsamlingens vedtagelse af nærværende § 9.4 og frem til 1. maj 2016. Herefter bortfalder nærværende § 9.4, og begæring om indløsning kan fra 1. maj 2016 fremsættes i medfør af § 9.1 i vedtægterne."

Bestyrelsesformanden redegjorde for baggrunden for forslaget.

Dirigenten oplyste, at forslaget på foreningens ordinære generalforsamling den 20. april 2015 var blevet vedtaget med mere end 2/3 af de afgivne stemmer, men at 2/3 af foreningens samlede foreningsbeviser ikke havde været repræsenteret, hvorfor endelig vedtagelse af forslaget kræver, at mindst 2/3 af de afgivne stemmer på nærværende ekstraordinære generalforsamling stemmer for forslaget, jf. vedtægternes § 15.2.

Forslaget blev herefter endeligt vedtaget med mere end 2/3 af de afgivne stemmer.

Generalforsamlingen hævet.

Som dirigent:

Thomas Weisbjerg

Foreningen European Retail - Vedtægter pr  8 juli 2015.pdf Foreningsmeddelelse nr 14-2015 Foreningen European Retail - referat af ekstraordinær generalforsamling 8 juli 2015.pdf