TDC : Aktiebaseret incitamentsprogram for ledelsen i TDC’s norske forretning

TDC A/S ("TDC") lancerer i dag et nyt aktiebaseret incitamentsprogram (“Incitamentsprogrammet”) for ledelsen af TDC Norway AS og Get AS (“TDC’s norske forretning”). Formålet med Incitamentsprogrammet er at give lederne incitament til at levere værdiskabelse i TDC’s norske forretning i overensstemmelse med management plan aftalt på tidspunktet for erhvervelsen af Get AS.

I medfør af Incitamentsprogrammet vil lederne være berettiget til en bonus i form af Restricted Stock Units (”RSU’er”) baseret på udviklingen i EBITDA-capex sammenlignet med et tærskelniveau for TDC’s norske forretning for perioden dækkende regnskabsårene 2015, 2016 og 2017 (”Bonusperioden”). Bonus vil blive beregnet senest den 31. marts 2018 (”Tildelingsdatoen”) og vil blive udbetalt i RSU’er. RSU’erne vil modne på dagen efter Tildelingsdatoen, og for hver RSU vil lederen modtage en TDC-aktie ved modning. På modningstidspunktet kan TDC vælge en hel eller delvis kontantafregning af RSU’erne i stedet for at levere TDC-aktier.

Det samlede bonusbeløb kan ikke overstige NOK 150 mio. i Bonusperioden, uanset om en udvikling i EBITDA-capex ville give lederne ret til et højere bonusbeløb. Den enkelte leders ret til RSU’er er betinget af lederens fortsatte ansættelse i Bonusperioden med forbehold af visse fratrædelsesbestemmelser.

I tillæg til ovenstående har TDC indgået en investeringsaftale med hver enkelt leder, i henhold til hvilken lederen skal erhverve aktier i TDC på et vist tidspunkt for et vist beløb til markedsværdien på det pågældende tidspunkt. Den samlede investering i TDC-aktier vil beløbe sig til NOK 100 mio. De erhvervede aktier vil være underlagt visse lock-up-begrænsninger indtil den 31. december 2017.

TDC A/S
         Teglholmsgade 1