HALVÅRLIGE UDBYTTER OG ET FORELØBIGT UDBYTTE PÅ DKK 9 EKSTRA PR. AKTIE

København, 2015-08-20 07:58 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Meddelelse nr. 63

• Bestyrelsen foreslår halvårlige udbyttebetalinger fremadrettet
  • Udlodning af et foreløbigt udbytte på DKK 9 allerede i september 2015
  • Samlet udlodning til aktionærer forventes nu at overstige DKK 700 mio. i 2015

DFDS’ bestyrelse foreslår at indføre halvårlige udbyttebetalinger og at betale et foreløbigt udbytte på DKK 9 pr. aktie á DKK 100 allerede i september som et ekstra udbytte i år.

Halvårlige udbyttebetalinger vil give mulighed for en hurtigere udlodning af kapital til aktionærer og samtidig skabe en bedre sammenhæng mellem udbyttebetalinger og DFDS’ sæsonbestemte cash flow-cyklus, som topper i tredje kvartal, der er højsæson for passageraktiviteter.

Herudover vil halvårlige udbyttebetalinger give mere fleksibilitet ved tilpasning af udlodningen i forhold til DFDS’ kapitalstruktur- og udlodningspolitik.

De halvårlige udbyttebetalinger foreslås igangsat med et foreløbigt udbytte på DKK 9 pr. aktie á DKK 100 allerede i september i år. Jævnfør forslaget vil der således blive betalt et samlet udbytte på DKK 27 pr. aktie i 2015, inklusive de ekstra DKK 9 pr. aktie. Dette kan sammenholdes med det ordinære årlige udbytte på DKK 18 pr. aktie udloddet i marts 2015.

Som følge heraf forventes den samlede udlodning fra DFDS til aktionærerne nu at overstige DKK 700 mio. i år, inklusive et ordinært udbytte på DKK 218 mio. i marts, et ekstra udbytte på DKK 107 mio. i september, tilbagekøb af aktier for DKK 101 mio. fra januar til april og yderligere tilbagekøb på op til DKK 300 mio. fra april til december (senest) under det nuværende program.

Bestyrelsens fuldstændige forslag fremgår af en indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling offentliggjort i dag.

Bestyrelsen vil foreslå på den næste ordinære årlige generalforsamling i 2016, at en bemyndigelse til bestyrelsen til at udlodde ekstraordinære udbytter, herunder foreløbige udbytter, tilføjes til vedtægterne.

Foreløbig tidsplan for udlodning af et foreløbigt udbytte (forudsat godkendelse af forslaget)

Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling 20. aug
Ekstraordinær generalforsamling 17. sep