TRIBONA AB (PUBL): Ledamöter i Tribonas valberedning utsedda

Lund, Sverige, 2015-09-21 08:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Valberedningen inför årsstämman 2016 i Tribona AB (publ) kommer, precis som inför årets årsstämma, att bestå av Jakob Mörndal som representant för Klövern AB (publ), Jesper Bonnivier som representant för Länsförsäkringar Fondförvaltning AB och Anna Jakobson som representant för Nordea Funds, utöver styrelseordförande Mats-Olof Ljungquist.

Vid Tribona AB:s årsstämma 2015 uppdrogs åt styrelseordföranden att be bolagets tre röstmässigt största aktieägare per den 31 augusti 2015 utse en ledamot vardera att ingå i valberedningen inför årsstämman 2016. De tre röstmässigt största aktieägarna per den 31 augusti 2015 är de ovan angivna. Valberedningen kommer inom kort att utse en ordförande.

Valberedningens förslag inför årsstämman kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman och på Tribonas webbplats www.tribona.se/bolagsstyrning/arsstamma. Valberedningen kan även komma att lägga förslag inför den tidigare aviserade extra bolagsstämman, vilken beräknas hållas den 22 oktober 2015. Kallelse till den extra bolagsstämman kommer att offentliggöras på ovan angiven webbplats och i Post- och Inrikes Tidningar senast den 1 oktober 2015.

Aktieägare som önskar komma i kontakt med valberedningen kan vända sig till valberedningen på e-post info@tribona.se eller genom att ta kontakt med styrelsens ordförande Mats-Olof Ljungquist (mats-olof.ljungquist@omeo.se). Uppgift om datum för årsstämma samt om sista dag för att lämna förslag inför årsstämman kommer att offentliggöras på bolagets webbplats.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION
Mats-Olof Ljungquist, styrelseordförande, 0708-86 90 13

Informationen i detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande den 21 september 2015 kl. 08.00.

TRIBONA I KORTHET

Tribona AB (publ) är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag med renodlad inriktning på lager- och logistikfastigheter. Fastighetsbeståndet består av moderna och strategiskt belägna logistikfastigheter, 35 i Sverige och en i Danmark med en uthyrningsbar yta på cirka 704 000 kvadratmeter. För mer information, besök www.tribona.se

Tribona AB (publ) Ledamöter i Tribonas valberedning utsedda.pdf