Opjustering af forventninger til regnskabsåret 2015/16

BoConcepts ledelse kan på baggrund af omsætning og ordreindgang i august og september 2015 konstatere, at de foregående kvartalers vækst i omsætningen til butikskæden er fortsat ind i 2. kvartal 2015/16. Den vedvarende fremgang i same-store-sales understreger kollektionens kommercielle kvaliteter og vidner om en højere omsætning i butikskæden. Omsætningen påvirkes endvidere af ændrede valutakurser, som fortsætter med at bidrage til væksten.

Som konsekvens af den gunstige aktivitetsudvikling år-til-dato opjusteres ledelsens forventninger til omsætningsvæksten i regnskabsåret 2015/16 til ca. 5% mod tidligere ca. 2%.

Omsætningsvæksten kombineret med en optimeret forretningsmodel, færre hensættelser til tab på debitorer og stigende effektivitet medfører en solid resultatfremgang, som desuden styrkes af engangsindtægter fra solgt butik i første kvartal samt et positivt valutakursbidrag. Samlet forventes BoConcept således nu i regnskabsåret 2015/16 at realisere en EBIT-marginal i niveauet 5-6% mod tidligere i niveauet 4%.

De opjusterede forventninger baseres på uforandrede markedsbetingelser og valutakurser.

Herning, den 23. september 2015

For yderligere oplysninger kontakt venligst CEO Torben Paulin på tlf. 70 13 13 66.

fo230915_dk_10.pdf