TRIBONA AB (PUBL): Nya ledamöter i Tribonas valberedning

Lund, Sverige, 2015-10-30 10:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Till följd av den extra bolagsstämman den 23 oktober 2015 och Catena AB:s förvärv av Klövern AB:s aktier i Tribona AB (publ) har Tribonas valberedning nya ledamöter. Catena AB har utsett Peter Andersson till ledamot i stället för Jakob Mörndal som representerade Klövern AB.

Peter Andersson är Catenas CFO. Valberedningen består därmed av Peter Andersson, Jesper Bonnivier (Länsförsäkringar Fondförvaltning) och Anna Jakobson (Nordea Fonder), utöver styrelseordförande Gustaf Hermelin.

Aktieägare som önskar komma i kontakt med valberedningen kan vända sig till valberedningen per e-post till info@tribona.se eller per brev till Tribona AB, Valberedningen, Lagervägen 4, 232 37 Arlöv. Årsstämman 2016 kommer att hållas den 25 april 2016 i Stockholm.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION
Per Johansson, VD: +46 708 17 1363, e-post: per.johansson@tribona.se

Informationen i detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande den 30 oktober 2015 kl. 10:30.

TRIBONA I KORTHET
Tribona AB (publ) är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag med renodlad inriktning på lager- och logistikfastigheter. Fastighetsbeståndet består av moderna och strategiskt belägna logistikfastigheter, 35 i Sverige och en i Danmark med en uthyrningsbar yta på cirka 704 000 kvadratmeter. För mer information, besök www.tribona.se

TRIBONA AB (PUBL) Nya ledamöter i Tribonas valberedning.pdf