Petrogrand AB kommuniké från extra bolagsstämma 9 november 2015

Stockholm, 2015-11-09 14:56 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

På extra bolagsstämma i Petrogrand AB (publ) (”Bolaget”) beslutades idag den 9 november 2015 i enlighet med styrelsens förslag att godkänna överenskommelsen mellan Bolaget och Shelton Petroleum AB (publ) (”Shelton”). Det beslutades även att Bolaget delar ut samtliga aktier i Shelton samt att styrelsen ges bemyndigande att fastställa avstämningsdag för utdelningen i enlighet med styrelsens förslag.

För ytterligare information:

Cheddi Liljeström, styrelseordförande

Dmitry Zubatyuk, styrelseledamot, VD

info@petrogrand.se

Om Petrogrand

Petrogrands övergripande affärsidé är att bedriva oljeproduktion genom förvärvade ryska oljebolag och oljelicenser. Bolaget ska även förvalta och förädla ryska oljetillgångar samt vid gynnsamma tillfällen avyttra upparbetade tillgångar och licenser. Aktierna i Petrogrand är listade på Nasdaq First North Stockholm, en alternativ marknadsplats (dvs. icke-reglerad marknad), och bolagets Certified Adviser är Aqurat Fondkommission AB. För ytterligare information besök bolagets hemsida www.petrogrand.se.

151109 Kommuniké.pdf