Auriga, Resultat af aktietilbagekøbsprogram og anmodning om afnotering fra Nasdaq Copenhagen

Auriga Industries A/S, Harboøre, Danmark, 2015-12-16 09:25 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Selskabsmeddelelse nr. 25/2015

16. december 2015

• Auriga offentliggør resultat af aktietilbagekøbsprogram iværksat den 24. november 2015.

• Auriga har besluttet at tilbagekøbe i alt 12.560.951 stk. B-aktier til kr. 2,60 pr. B-aktie á nominelt kr. 0,20.

• Bestyrelsen har besluttet at anmode Nasdaq Copenhagen om afnotering.

• Auriga vil gennemføre yderligere aktietilbagekøb, der afvikles som almindelige handler ved opkøb i markedet.

Resultat af aktietilbagekøbsprogram

Auriga offentliggjorde den 24. november 2015 et aktietilbagekøbsprogram, hvorefter B-aktionærerne fik mulighed for at sælge deres B-aktier i selskabet til kr. 2,60 pr. B-aktie á nominelt kr. 0,20. Se hertil selskabsmeddelelse nr. 24/2015 af 24. november 2015.

Tilbudsperioden udløb den 15. december 2015, kl. 16.00, og de indkomne accepter er nu opgjort.

På baggrund heraf har bestyrelsen i Auriga besluttet at tilbagekøbe i alt 12.560.951 stk. B-aktier til kr. 2,60 pr. B-aktie á nominelt kr. 0,20, svarende til en samlet købesum på kr. 32.658.472,60.

Afregning af aktietilbagekøbet forventes fortsat at blive gennemført den 18. december 2015 og vil ske via den enkelte aktionærs depotbank eller børsmægler.

Efter afregningen vil selskabet besidde 12.686.631 stk. egne B-aktier, hvilket svarer til ca. 50 % af selskabets samlede aktiekapital.

Anmodning om afnotering fra Nasdaq Copenhagen

Bestyrelsen har samtidig besluttet at indgive anmodning til Nasdaq Copenhagen om afnotering af Auriga. Det er Nasdaq Copenhagen, der endeligt afgør, om anmodningen om afnotering vil blive imødekommet og per hvilken dato.

Yderligere opkøb i markedet

Auriga vil i perioden frem til selskabets afnotering gennemføre yderligere aktietilbagekøb, der afvikles som almindelige handler ved opkøb i markedet, til samme kurs som i aktietilbagekøbsprogrammet, hvilket er i overensstemmelse med bemyndigelsen vedtaget på den ekstraordinære generalforsamling den 23. november 2015.

AURIGA INDUSTRIES A/S

Jens Due Olsen
Bestyrelsesformand

Yderligere oplysninger:

Lene Faurskov
Manager, Investor Relations

investor@auriga.dk

Auriga-Resultat af aktietilbagekøbsprogram og anmodning om afnotering-2015-12-16.pdf