Morningstar: Evlissä paras Suomi-osakerahasto

Morningstar on jakanut vuotuiset palkinnot maan parhaille rahastoille. Salkunhoitaja Janne Kujalan hoitama Evli Suomi Pienyhtiöt nappasi voiton suomalaisiin osakkeisiin sijoittavien rahastojen luokassa.

Yli kymmenen vuotta Janne Kujalan hoidossa ollut rahasto sai Morningstarilta ykkössijan jo vuonna 2012. Tuolloin rahaston nimi oli Evli Suomi Osake.

- Olemme ylpeitä rahaston saamasta palkinnosta. Pitkäjänteinen työ on tehnyt Evli Suomi Pienyhtiöt -rahastosta yhden menestyneimmistä rahastoistamme. Keskitymme Evlissä siihen, että rahastoillamme on kirkas sijoitusstrategia ja sijoitusprosessia toteutetaan kurinalaisesti, kertoo Evlin sijoitusrahastoista vastaava johtaja Lea Keinänen.

Suomessa myytävät rahastot palkittiin tällä kertaa seitsemässä luokassa. Morningstar mittaa rahastojen edellisen vuoden saavutuksia, mutta arvioi niiden tuottoja myös pidemmältä aikaväliltä riskit huomioiden. Morningstar on puolueeton kansainvälinen sijoitusanalyysien ja -vertailujen tuottaja, joka tunnetaan erityisesti sijoitusrahastojen tähtiluokituksista. Evli Suomi Pienyhtiöt -rahastolla tähtiä on täydet viisi.

Tutustu rahastoon

Lisätietoja:

Lea Keinänen, Evli Pankki Oyj, johtaja, Rahastot, p. 09 4766 9326

Evli lyhyesti:

Evli on sijoittamiseen erikoistunut yksityispankki, joka auttaa yksityishenkilöitä ja yhteisöjä kasvattamaan varallisuuttaan. Yhtiö tarjoaa varainhoitopalveluita, erilaisia pääomamarkkinoihin liittyviä palveluita, kuten osake- ja muiden sijoitustuotteiden välitystä, markkinatakausta ja sijoitustutkimusta, sekä Corporate Finance -palveluita.