B&B TOOLS förvärvar industriåterförsäljare i Norge

TOOLS AS (inom B&B TOOLS-koncernen) har idag tecknat avtal om förvärv av samtliga aktier i Tønsberg Maskinforretning AS (”TM”). Förvärvet är ett led i att stärka TOOLS-kedjans position på den norska marknaden.

TM är en industriåterförsäljare av industrikomponenter och industriförnödenheter för industri- och byggsektorn i södra Norge. TM omsätter cirka 20 MNOK per år och har 10 anställda. TM är sedan tidigare medlem av TOOLS-kedjan.

”Tønsberg Maskinforretning är ett väletablerat företag med hög kompetens och konkurrenskraftiga erbjudanden inom komponenter och förnödenheter i en intressant marknad med närhet till Oslo-området”, säger Ulf Lilius, VD & koncernchef i B&B TOOLS. ”Genom förvärvet stärker vi nu vår position på denna marknad ytterligare.”

Tillträde beräknas ske den 4 april 2016. Förvärvet bedöms ha en marginellt positiv påverkan på B&B TOOLS resultat per aktie.

Stockholm den 16 mars 2016

B&B TOOLS AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
Ulf Lilius, VD & Koncernchef, B&B TOOLS AB, telefon 010-454 77 00

Mats Karlqvist, Head of Investor Relations, B&B TOOLS AB, telefon 070-660 31 32

Denna information är sådan som B&B TOOLS skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden, lagen om handel med finansiella instrument eller regelverket för emittenter vid Nasdaq Stockholm. Informationen lämnades för offentliggörande den 16 mars 2016 kl. 13:00.

Ladda ner pressmeddelandet här:

160316 PR TOOLS Tönsberg Förvärv Sv.pdf