St1 Nordic Oy ostaa 50% Aviation Fuelling Services Norway AS:stä St1 Group Oy:ltä

St1 NORDIC YHTIÖTIEDOTE 15.4.2016

St1 Nordic Oy on ostanut Aviation Fuelling Services Norway AS:n osakkeet sisaryritykseltään St1 Group Oy:ltä. St1 Group Oy osti 50% Aviation Fuelling Services Norwayn osakkeista  Shelliltä lokakuussa 2015. Osakkuusyrityksen toinen omistaja on Shell Exploration and Production Holdings B.V.

Aviation Fuelling Services Norway AS harjoittaa lentopolttonesteiden tankkaustoimintaa norjalaisilla lentokentillä ja sen markkinaosuus Norjassa on 43%.  Yhtiön liikevaihto oli 130 miljoonaa USD kuuden kuukauden tilikaudella vuonna 2015.  Yhtiö sopii hyvin St1 Nordicin polttonesteiden markkinointiliiketoimintaan ja sillä on synergioita tuotteiden hankinnassa ja logistiikassa Norjassa.

St1 Nordic Oy

St1 Nordic keskittyy polttonesteiden markkinointiin Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa sekä uusiutuvan energian ratkaisuihin, kuten jätepohjaiset etanolipolttonesteet ja teollinen tuulivoima. Sisarkonserni St1 Group keskittyy nyt jalostustoimintaan. www.st1.fi

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Kim Wiio, St1 Nordic Oy, 010 55 711