Ramirent on voittanut EcoOnline -palkinnon kemikaalien turvallisesta käsittelystä Ruotsissa

RAMIRENT OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 22.4.2016 klo 11.30

Vantaa, Suomi, 2016-04-22 10:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Ramirent vähensi käytettävien kemikaalien määrää toiminnoissaan 46 prosentilla vuonna 2015. Tämä oli EcoOnline -järjestelmän käyttöönoton ansiota kaikissa Ramirentin toimintamaissa. Nyt Ramirent Ruotsi on voittanut EcoOnline -palkinnon, joka annetaan yrityksille jotka työskentelevät proaktiivisesti parantaakseen kemikaalien turvallista käsittelyä. Ramirent Ruotsi on työskennellyt EcoOnline -järjestelmän kanssa vuodesta 2012 ja tukenut EcoOnlinen käyttöönottoa muissa Ramirentin toimintamaissa.

Rakennustyömailla käytetään joka päivä paljon kemikaaleja, kuten vahvoja puhdistusaineita polttoaineita sekä öljyjä. Useat niistä voivat olla haitallisia ihmisille ja ympäristölle, jollei niitä käytetä oikein. EcoOnline tarjoaa yksityiskohtaista tietoa kemikaaleista helposti ymmärrettävässä muodossa sekä auttaa työntekijöitä ja asiakkaita käsittelemään kemikaaleja turvallisesti. Vuonna 2015 EcoOnline otettiin käyttöön kaikissa Ramirentin toimintamaissa. Tämän myötä Ramirent on vähentänyt käytettävien kemikaalien määrää jopa 46 prosentilla.

”Ramirent haluaa kehittää toimialaansa tarjoamalla koneita ja palveluja yhdistäviä ratkaisuja, jotka mahdollistavat turvalliset ja kestävät työmaat ja toimialan edelleen jatkokehittämisen. Palkinto osoittaa, että voimme myös pienillä teoilla parantaa toimialaa. Tässä tapauksessa parannus koskee kemikaalien hallintaa. Meidän kemikaalien hallintajärjestelmä turvaa työntekijöitämme, ympäristöä ja säästää aikaa. Haluamme tarjota järjestelmää myös asiakkaillemme eri toimintamaissamme vuoden 2016 aikana”, sanoo Magnus Rosén, Ramirent Oyj:n toimitusjohtaja.

EU lainsäädäntö on monimutkainen ja sisältää yli 800 lakia, jotka sääntelevät kemikaalien käyttöä. EcoOnline helpottaa lainsäädännön noudattamisessa ja auttaa työntekijöitä sekä asiakkaita käsittelemään kemikaaleja turvallisesti. EcoOnline -palkinto tukee yrityksiä, jotka tekevät riskiarviointeja, työskentelevät proaktiivisesti sekä yrityksiä joilla on strategia haitallisten kemikaalien vaihdannalle nettipohjaisessa EcoArchive -rekisterissä.

Kemikaalien riskiarviointi ei ole ainoastaan lakisääteinen vaatimus, vaan se on ehdottoman tärkeää Ramirentin työntekijöiden ja asiakkaiden kannalta. Ramirent haluaa kaikkien tuntevan olonsa turvalliseksi töissä. Jokaisessa Ramirentin toimintamaassa on tehty paljon työtä EcoOnlinen käyttöönotossa, mikä puolestaan tukee Ramirentin asemaa johtavana ja vastuullisena konevuokrausyrityksenä.

Palkinto luovutettiin eilen ”Miljö- och kemidagarna” –konferenssissa Göteborgissa Ruotsissa. Aikaisempiin palkinnon voittajiin kuuluvat Borås Djurpark (2015), Mekonomen (2014), Unilabs (2013) ja Roxtec (2011).

LISÄTIEDOT:
Franciska Janzon, SVP, markkinointi, viestintä ja sijoittajasuhteet, puh. 020 750 2859

JAKELU:
www.ramirent.com

Ramirent on johtava konevuokrausalan yritys, joka tarjoaa asiakkailleen ensiluokkaisia laitteita, palveluja ja osaamista. Ramirentin vuokrausratkaisut yksinkertaistavat asiakkaiden liiketoimintaa. Ramirent palvelee laajaa asiakaskuntaa, kuten rakennusalaa, teollisuutta, palvelualaa, julkista sektoria ja kotitalouksia. Ramirent toimii Pohjoismaissa sekä Keski- ja Itä-Euroopassa. Vuonna 2015 Ramirent-konsernin liikevaihto oli 636 miljoonaa euroa. Konsernilla on 2 654 työntekijää 288 toimipisteessä 10 maassa. Ramirent on listattu NASDAQ Helsingissä (osakkeen tunnus: RMR1V). Ramirent – More than machines®.