Wifog förstärker ledningsgruppen

Wifog förstärker ledningsgruppen Wifog förstärker ledningsgruppen med två nya personer, Anna Bofeldt som ny Chief Marketing Officer och Carl Henric Holmberg som ny Chief Revenue Officer. Anna har tidigare erfarenhet av marknadsföring och varumärkesutveckling av internationella varumärken såsom Red Bull och Match.com. Carl Henric har en lång internationell erfarenhet av att bygga och driva bolag inom e-learning, media och digitala produkter för bolag som Mediaplanet, M2S och RelinkLabs.

VD, Peter Håkansson är mycket nöjd med rekryteringarna.

- Anna och Carl Henric är väldigt viktiga pusselbitar i Wifogs snabba transformation från annonsfinansierad mobiloperatiör till en incitamentsdriven marknads- och lojalitetsplattform med ett mycket bredare kunderbjudande. I korthet skall Wifog erbjuda kunderna fler och roligare sätt att tjäna poäng och fler relevanta sätt att använda poängen. Anna och Carl Henric bidrar med erfarenhet, kunskap och energi när Wifog nu tar nästa steg.

I ledningsgruppen ingår även förutom VD, Chief Financial Offier Jesper Henrysson och Chief Operations Officer Ali Saghai.

Stockholm 2016-05-10

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jesper Henrysson, CFO Wifog Holding AB (publ)
E-post: ir@wifog.com
Hemsida: http://investor.wifog.com.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Wifog Pressrelease 2016-05-10.pdf

Kort information om Wifog Holding AB (publ)
Wifogs affärsidé är att ge konsumenter möjlighet att helt eller delvis finansiera kostnaden för hushållsnära tjänster såsom mobiltelefoni, försäkringar och el genom att konsumera reklam och handla online från butiker knutna till Wifogs nätverk samt göra marknadsundersökningar. Bolaget är noterat på Nasdaq First North och Mangold Fondkommision är Certified Adviser, tel. +46 8 5030 1550.

Wifog_Pressrelease_2016-05-10.pdf