Ramirent osallistuu turvapaikanhakijoiden integraatiota tukevaan ohjelmaan

Vantaa, Suomi, 2016-05-18 08:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Ramirent Oyj      Lehdistötiedote      18.5.2016 klo 9.00

Hanken & SSE Executive Education käynnistävät Business Lead 2016 -ohjelman, joka tähtää koulutettujen turvapaikanhakijoiden integroimiseen suomalaiseen yhteiskuntaan ja työelämään. Ramirent on yksi ohjelman 40 yhteistyökumppanista ja tarjoaa työharjoittelupaikan yhdelle turvapaikanhakijalle alkusyksystä 2016.

Hanken & SSE Executive Educationin integraatio-ohjelma koostuu neljästä moduulista, jotka kestävät yhteensä seitsemän päivää. Lisäksi kokonaisuuteen kuuluu oppimista tukeva mobiilipalvelu, Helsingin Kauppakamarin tarjoama mentorointi sekä kahden kuukauden työharjoittelu kumppaniyrityksessä. Ohjelmaan on valittu 40 turvapaikanhakijaa 70 kiinnostuneen joukosta. Hakukriteereinä olivat korkea-asteen tutkinto tai vähintään kolmen vuoden opinnot, vähintään kaksi vuotta oman alan työkokemusta sekä riittävä englannin kielen taito.

Ramirent lähti innokkaasti mukaan tukemaan turvapaikanhakijoiden integroitumista suomalaiseen yhteiskuntaan.

”On hienoa olla mukana tarjoamassa turvapaikanhakijoille tällaista mahdollisuutta. Suomeen on tullut viime kuukausina paljon koulutettuja ja taitavia ihmisiä, mutta heidän osaamistaan ei ole osattu hyödyntää. Tämä ohjelma antaa turvapaikanhakijoille tilaisuuden näyttää taitonsa ja tukee samalla heidän sopeutumistaan suomalaiseen kulttuuriin. Ramirentilla uskomme, että erilaisuus on rikkautta, ja toivotamme osaajat tervetulleiksi”, sanoo Ramirentin toimitusjohtaja Magnus Rosén.

Ohjelman 40 kumppanin joukossa on suomalaisia ja kansainvälisiä yrityksiä, järjestöjä sekä oppilaitoksia. Kumppanit toimivat ohjelman rahoittajina ja tarjoavat osallistujille mahdollisuuden perehtyä työelämään ja toimintatapoihin Suomessa käytännön kautta.

Osaajilla on paljon annettavaa

Harjoittelupaikat kumppaniyrityksissä jaetaan osaamisen ja yrityksen tarpeiden perusteella. Useimmilla ohjelmaan osallistuvilla turvapaikanhakijoilla on tekninen tai kaupallinen tutkinto. Nuorin osallistuja on 23-vuotias ja vanhin 53-vuotias. Integraatio-ohjelmassa turvapaikanhakijat perehtyvät muun muassa suomalaiseen liike-elämään ja eurooppalaiseen organisaatiokulttuuriin, yrittäjyyteen, taloushallintoon sekä myyntiin ja markkinointiin.

”Ohjelma on mahdollisuus myös meille – samalla, kun osallistujat ottavat ensiaskeliaan suomalaisessa työelämässä, me saamme uutta näkökulmaa ja ensi käden tietoa siitä, miten muualla toimitaan. Voimme varmasti oppia toisiltamme paljon”, Ramirentin HR-, terveys- ja turvallisuusasioista vastaava johtaja Peggy Hansson uskoo.

Ohjelman käynnistäjä Hanken & SSE Executive Education on ruotsinkielisen kauppakorkeakoulu Hankenin ja Tukholman kauppakorkeakoulun yhdessä omistama yritys, joka tarjoaa liikkeenjohdon valmennusta. Yhteistyössä ovat mukana myös Hanken Svenska Handelshögskolan sekä mobiilipalveluyritys Funzi.

LISÄTIEDOT:
Peggy Hansson, SVP, HR, terveys ja turvallisuus, puh 020 750 2880

JAKELU:
www.ramirent.com

Ramirent on johtava konevuokrausalan yritys, joka tarjoaa asiakkailleen ensiluokkaisia laitteita, palveluja ja osaamista. Ramirentin vuokrausratkaisut yksinkertaistavat asiakkaiden liiketoimintaa. Ramirent palvelee laajaa asiakaskuntaa, kuten rakennusalaa, teollisuutta, palvelualaa, julkista sektoria ja kotitalouksia. Ramirent toimii Pohjoismaissa sekä Keski- ja Itä-Euroopassa. Vuonna 2015 Ramirent-konsernin liikevaihto oli 636 miljoonaa euroa. Konsernilla on 2 654 työntekijää 288 toimipisteessä 10 maassa. Ramirent on listattu NASDAQ Helsingissä (osakkeen tunnus: RMR1V). Ramirent – More than machines®.