Fagron NV: Openbaarmaking van ontvangen kennisgeving

Gereglementeerde informatie
Waregem (België)/Rotterdam (Nederland)1, 30 mei 2016

Overeenkomstig de Belgische Wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in beursgenoteerde vennootschappen, heeft Fagron de volgende kennisgeving ontvangen.

Kennisgeving van Waterland Private Equity Fund VI C.V., Filiep Balcaen en Fagron NV, ontvangen op 26 mei 2016

• Op 26 mei 2016 heeft Fagron een kennisgeving ontvangen dat het (indirect) aandeelhouderschap van Waterland Private Equity Fund VI C.V., Filiep Balcaen en Fagron NV op 20 mei 2016 de kennisgevingsdrempel van 25% heeft overschreden door de verwerving van stemrechtverlenende effecten of stemrechten.
  • De kennisgeving vindt plaats door:
    • Een moederonderneming of een controlerende persoon.
    • Personen die in onderling overleg handelen die een akkoord hebben gesloten dat ertoe strekt de controle te verkrijgen, het welslagen van een bod te dwarsbomen dan wel de controle te handhaven.
    • Personen die in onderling overleg handelen die een akkoord hebben gesloten aangaande de onderling afgestemde uitoefening van stemrechten, om een duurzaam gemeenschappelijk beleid te voeren.
    • Personen die in onderling overleg handelen die een akkoord hebben gesloten aangaande het bezit, de verwerving of de overdracht van effecten.
  • Op de datum van de kennisgeving bezitten Waterland Private Equity Fund VI C.V., Filiep Balcaen en Fagron NV (indirect) in totaal 15.961.023 stemrechten. 15.170.764 stemrechten worden gehouden door WPEF VI Holdco III BE B.V., 462.499 stemrechten worden gehouden door Floorenter NV en 327.760 stemrechten worden gehouden door Fagron NV.
  • Op basis van de noemer van 54.738.214 (totaal aantal stemrechten), bezitten Waterland Private Equity Fund VI C.V., Filiep Balcaen en Fagron NV op de datum van de kennisgeving (indirect) in totaal 29,16% van het totaal aantal stemrechten.
  • WPEF VI Holdco III BE B.V., gezamenlijk gecontroleerd door WPEF VI Holding III BE B.V. (zelf ultiem gecontroleerd door Waterland Private Equity Fund VI C.V.) en Baltisse NV (zelf ultiem gecontroleerd door Filiep Balcaen), heeft een overeenkomst afgesloten met Fagron NV met betrekking tot de inschrijving door WPEF VI Holdco III BE B.V. op nieuw uit te geven aandelen in Fagron NV. Deze overeenkomst is te beschouwen als een akkoord dat ertoe strekt de controle over Fagron te verkrijgen in de zin van artikel 3, §1, 13° a) van de wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in emittenten waarvan de aandelen zijn toegelaten tot de verhandeling op een gereglementeerde markt (de "Transparantiewet"). Aangezien deze overeenkomst afspraken bevat omtrent het verhandelen van eigen aandelen door Fagron NV, is deze overeenkomst ook te beschouwen als een akkoord aangaande het bezit, de verwerving of de overdracht van stemrechtverlenende effecten in de zin van artikel 3, §1, 13° c) van de Transparantiewet. Daarnaast hebben WPEF VI Holdco III BE B.V., WPEF VI Holding III BE B.V en Baltisse NV een overeenkomst afgesloten die te beschouwen is als een akkoord in de zin van artikel 3, §1, 13° a), b) en c) van de Transparantiewet.
  • De kennisgeving van Waterland Private Equity Fund VI C.V., Filiep Balcaen en Fagron NV kan op investors.fagron.com worden geraadpleegd via deze link.

1 Dit persbericht wordt verstuurd door Fagron NV en Fagron BV.

In het geval van verschillen tussen de Engelse vertaling en het Nederlandse origineel van dit persbericht, zal de laatste prevaleren.

Voor meer informatie:
Constantijn van Rietschoten
Chief Marketing Officer
Tel. +31 6 53 69 15 85
constantijn.van.rietschoten@fagron.com

Profiel Fagron
Fagron is een wetenschappelijke farmaceutische R&D-onderneming die gericht is op het optimaliseren en innoveren van gepersonaliseerde farmaceutische zorg. Fagron levert Fagron Specialty Pharma Services, Fagron Trademarks en Fagron Essentials aan apotheken, klinieken en ziekenhuizen in 32 landen wereldwijd.

De Belgische vennootschap Fagron NV is gevestigd in Waregem en is genoteerd aan Euronext Brussels en Euronext Amsterdam. De operationele activiteiten van Fagron worden aangestuurd vanuit de Nederlandse vennootschap Fagron BV. Het hoofdkantoor van Fagron BV is gevestigd in Rotterdam.

Open onderstaande link voor het persbericht:

Openbaarmaking van ontvangen kennisgeving