Evli Pankki Oyj: Evli suunnittelee pääomamarkkinat-yksikön osakeliiketoiminnan uudistamista

Evli Pankki Oyj suunnittelee uudistuksia pääomamarkkinat-yksikön osakeliiketoimintaan vastatakseen markkinaympäristön haasteisiin.

Evli suunnittelee sijoitustutkimuksen painopisteen siirtämistä pieniin ja keskisuuriin yrityksiin sekä osakeliiketoiminnan tehostamista.

Evli harkitsee osakeliiketoimintansa suuntaamista yhä enemmän vähemmälle huomiolle jääneisiin pieniin ja keskisuuriin kotimaisiin yhtiöihin ja näille tarjottaviin palveluihin. Suunnitelman tarkoituksena on luoda uutta liikevaihtoa ja rationalisoida nykyisen kapasiteetin käyttöä. Suunniteltujen toimenpiteiden arvioidaan parantavan osakeliiketoiminnan kannattavuutta markkinaympäristössä, joka on jo pitkään kärsinyt matalista kaupankäyntivolyymeista.

Suunnitellut uudistukset edellyttävät yhteistoimintalain mukaisia neuvotteluja, jotka alkavat 6.6.2016 ja joiden arvioidaan päättyvän 20.6.2016. Harkittavien toimenpiteiden arvioidaan vaikuttavan enintään seitsemän työtehtävän vähenemiseen osakemyynnissä, kauppojen toteutuksessa ja yritystutkimuksessa. Neuvottelut eivät koske ETF- ja johdannaisvälitystä, strategiaa, markkinatakausta tai strukturoitujen tuotteiden ja joukkovelkakirjavälityksen henkilöstöä.

Lisätietoja: Panu Jousimies, johtaja, Pääomamarkkinat, p. (09) 4766 9109