Tilpasning af selskabsstruktur

Nasdaq Copenhagen

Silkeborg, den 24. juni 2016
Fondsbørsmeddelelse nr. 4 / 2016

Vedr.:           Tilpasning af selskabsstruktur.

Silkeborg IF Invest A/S har hos Dansk Boldspil-Union (DBU) fået en positiv afklaring af muligheden for at overdrage fodboldforretningen til et 100% ejet datterselskab, hvilket derfor gennemføres med virkning pr. den 1. juli 2016.

Selskabets nuværende datterselskab ”Investeringsselskabet af 21. december 2001 A/S” skifter derfor navn til ”Silkeborg IF A/S” og bliver pr. 1. juli 2016 den juridiske enhed for selskabets fodboldaktivitet.

Ændringen i selskabsstrukturen vil ikke medføre ændringer hverken i forhold til aktionærerne eller i forhold til driften af fodboldforretningen, der blot placeres i et 100% ejet datterselskab og Silkeborg IF Invest A/S står således bag datterselskabet, og derved sikres, at alle økonomiske forpligtelser overholdes på et uændret niveau som hidtil.

Når selskabet har besluttet at ændre selskabsstrukturen er det for det første med baggrund i at få en mere gennemskuelig selskabsstruktur, og for det andet for at åbne mulighed for, at eksterne investorer kan investere direkte i fodboldforretningen, hvilket der dog for nærværende ikke er planer om.

Det er tillige selskabets vurdering, at den ændrede selskabsstruktur dels vil skabe en klarere opdeling af de forskellige aktiviteter i koncernen, og dels vil kunne skabe en skarpere opdeling af den ledelsesmæssige opgave i hhv. ejendomsaktiviteter, fodboldaktiviteter og holdingselskabets aktivitet.

Eventuelle henvendelser vedr. nærværende fondsbørsmeddelelse bedes venligst rettet til bestyrelsesformand Henrik Lyhne eller adm. direktør Kent Madsen.

Silkeborg IF Invest A/S

Kent Madsen                        Claus Christensen