Evli Pankki Oyj : Juhamatti Pukka yrityslainarahastojen ykkönen

EVLI PANKKI OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 12.9.2016 KLO 9.45

Salkunhoitaja Juhamatti Pukka on rankattu ykkössijalle Citywire Eurostars Top 250 Fund Manager vertailussa Yrityslaina-kategoriassa, joka sisältää muun muassa euroalueen valtiolainat, euroalueen lyhyet yrityslainat sekä dollarimääräiset yrityslainat.
Citywire arvioi Euroopassa vuosittain yli 10 000 salkunhoitajaa, ja heistä vain 250 luokitellaan ensiluokkaisiksi.

Luokitus lasketaan riskikorjatun suorituksen pohjalta, kolmen vuoden aikajänteeltä (31.7.2013-31.7.2016). Jotta salkunhoitaja kelpuutetaan mukaan arviointiin, tulee hänen hoitamansa rahasto olla myynnissä vähintään kolmessa Euroopan maassa.

"Evli Lyhyt Yrityslaina on suoriutunut erinomaisesti Juhamatin hoivissa kesäkuusta 2012 alkaen. Rahaston menestys heijastaa myös Evlin vahvaa sitoutumista lukuisissa eri lainaluokissa Euroopassa, eurooppalaiset yrityslainat, high yield -lainat sekä pohjoismaiset luokittelemattomat lainat mukaan lukien. Rahasto yhdistää kaikki edellä mainitut lainaluokat kokonaisuudeksi joka on osoittautunut erittäin menestyksekkääksi " sanoo korkosijoitusjohtaja Mikael Lundström.

"Olemme iloisia tästä positiivista tunnustuksesta, joka juontaa juurensa pitkäjänteisestä ja kurinalaisesta työstä. On erityisen ilahduttavaa että tunnustus myönnetään rahaston keskeisestä tavoitteesta, riskikorjatusta tuotosta", painottaa salkunhoitaja Juhamatti Pukka.

Lue lisää rahastosta.

Lisätietoja:

Janne Lassila, Toimitusjohtaja, Evli Rahastoyhtiö Oy

tel. +358 9 4766 9142

Evli lyhyesti:

Evli on sijoittamiseen erikoistunut yksityispankki, joka auttaa yksityishenkilöitä ja yhteisöjä kasvattamaan varallisuuttaan. Yhtiö tarjoaa varainhoitopalveluita, erilaisia pääomamarkkinoihin liittyviä palveluita, kuten osake- ja muiden sijoitustuotteiden välitystä, markkinatakausta ja sijoitustutkimusta, sekä Corporate Finance -palveluita.

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.evli.com