Muutos Okmeticin taloudelliseen tiedottamiseen

OKMETIC OYJ          PÖRSSITIEDOTE       15.9.2016      KLO 9.45

MUUTOS OKMETICIN TALOUDELLISEEN TIEDOTTAMISEEN

Okmetic Oyj ("Okmetic") tiedotti aiemmin tänään, että se on hakenut Nasdaq Helsinki Oy:ltä kaupankäynnin lopettamista yhtiön osakkeella ja osakkeen poistamista pörssilistalta ehdollisena sille, että NSIG Finland S.à r.l. on saanut Okmeticin osakkeita koskevassa osakeyhtiölain mukaisessa vähemmistöosakkeiden lunastusprosessissa omistusoikeuden Okmeticin kaikkiin osakkeisiin, jotka eivät ole yhtiön itsensä tai sen tytäryhtiöiden hallussa.

Vähemmistöosakkeiden lunastusmenettelystä sekä kaupankäynnin lopettamista ja pörssilistalta poistamista koskevasta hakemuksesta johtuen Okmeticin hallitus on päättänyt, että yhtiö ei julkaise Q3 osavuosikatsausta. Tämä on muutos yhtiön aiemmin tiedottamaan taloudellisen tiedottamisen aikatauluun, jonka mukaisesti se julkaisisi Q3 osavuosikatsauksen torstaina 27.10.2016. Arvopaperimarkkinalain 26.11.2015 voimaan tulleen muutoksen myötä pörssiyhtiöillä ei ole enää velvollisuutta julkistaa osavuosikatsausta tilikauden ensimmäisiltä kolmelta ja yhdeksältä kuukaudelta.

OKMETIC OYJ

Kai Seikku

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Kai Seikku
Puh. (09) 5028 0232, sähköposti: kai.seikku@okmetic.com

Talousjohtaja Tapio Hyvärinen
Puh. (09) 5028 0408, sähköposti: tapio.hyvarinen@okmetic.com

Okmetic toimittaa asiakaskohtaisesti räätälöityjä, korkean lisäarvon piikiekkoja antureiden sekä erillispuolijohteiden ja analogiapiirien valmistukseen. Okmeticin strategisena tavoitteena on kasvaa kannattavasti asiakkaiden nykyisiä ja tulevia teknologiatarpeita vastaavan tuotevalikoiman avulla. Yhtiön toimintatavassa keskeistä on olla aidosti lähellä asiakasta ja ymmärtää heidän tarpeitaan ja prosessejaan.

Maailmanlaajuinen myyntiverkosto, laaja korkean lisäarvon tuotteiden portfolio, kiteenkasvatusosaaminen, pitkäaikaiset tuotekehityshankkeet sekä tehokas ja joustava tuotanto luovat edellytykset strategisten tavoitteiden saavuttamiselle. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Suomessa, missä myös valmistetaan valtaosa yhtiön piikiekoista. Oman valmistuksen lisäksi yhtiöllä on sopimusvalmistusta Japanissa ja Kiinassa. Okmetic on noteerattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella OKM1V. Lisätietoja yhtiöstä saa kotisivuilta: www.okmetic.com.

OKMF3616_muutos taloudelliseen tiedottamiseen.pdf