Gereglementeerde informatie
Waregem (België)/Rotterdam (Nederland), 12 oktober 2016

Fagron realiseert omzet van € 103,4 miljoen

Ontwikkelingen nieuwe faciliteit in Wichita verlopen in lijn met verwachtingen

In het derde kwartaal van 2016 heeft Fagron Groep een geconsolideerde omzet uit voortgezette activiteiten van € 103,4 miljoen gerealiseerd, een daling van 1,1% (-2,7% tegen constante wisselkoersen) in vergelijking met het derde kwartaal van 2015. In de eerste negen maanden van 2016 daalt de geconsolideerde omzet uit voortgezette activiteiten met 2,5% (+0,6% tegen constante wisselkoersen) naar € 313,6 miljoen. De organische omzetdaling uit voortgezette activiteiten bedraagt 5,2% (-2,2% tegen constante wisselkoersen).

Omzet (x € 1.000) Q3 2016 Q3 2015 Totale
Totale
Fagron 101.862 102.719 -0,8% -2,5% -0,8% -2,5%
HL Technology 1.538 1.818 -15,4% -14,7% -15,4% -14,7%
Fagron Groep (voortgezette activiteiten) 103.401 104.537 -1,1% -2,7% -1,1% -2,7%
Beëindigde bedrijfsactiviteiten -1 9.001 -100% -99,9% -100% -99.9%
Totaal 103.400 113.538 -8,9% -10,4% -8,9% -10,4%

Omzet (x € 1.000) 9M 2016 9M 2015 Totale
Totale
Fagron 307.540 314.216 -2,1% 1,0% -4,9% -1,9%
HL Technology 6.097 7.317 -16,7% -14,2% -16,7% -14,2%
Fagron Groep (voortgezette activiteiten) 313.637 321.534 -2,5% 0,6% -5,2% -2,2%
Beëindigde bedrijfsactiviteiten 4.158 35.772 -88,4% -88,4% -88,4% -88,4%
Totaal 317.795 357.305 -11,1% -8,3% -13,3% -10,6%

CER = constant exchange rates (constante wisselkoersen)

Hans Stols, CEO van Fagron: "De steriele FSPS1-activiteiten in de Verenigde Staten en de activiteiten in Zuid Amerika en Rest of World hebben zich positief ontwikkeld in het afgelopen kwartaal. De omzet in Europa bleef onder het niveau van het bijzonder sterke derde kwartaal van 2015.

In de Verenigde Staten werd de omzet van Fagron Essentials en Fagron Trademarks negatief beïnvloed door de effecten van de gewijzigde vergoedingsytematiek en het opgestarte proces om Freedom Pharmaceuticals en Fagron Inc. te integreren en te centraliseren in Minneapolis.

Het afgelopen kwartaal hebben we goede voortgang geboekt met de uitbreiding van het FSPS sales-team in de Verenigde Staten, dat nu nagenoeg volledig inzetbaar is. De validatie van de producten voor de nieuwe faciliteit in Wichita verloopt volgens plan. Naar verwachting zal de faciliteit in Wichita begin 2017 alle benodigde licenties hebben ontvangen en de validatieprocessen hebben afgerond.

Onlangs is de Raad van Bestuur gestart met het verkennen van strategische opties voor HL Technology. Na afronding van dit proces zullen wij de bevindingen delen met de markt."

1 Fagron Specialty Pharma Services.

Open onderstaande link voor het persbericht: