Yhteisöt valitsivat Evlin parhaaksi varainhoitajaksi 2016

EVLI PANKKI OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 27.10.2016 KLO 9.00

Evli on valittu Suomen parhaaksi varainhoitotaloksi tuoreessa yhteisövarainhoidon SFR 2016 -asiakastutkimuksessa (yksilöllisen varainhoidon ja rahastojen kokonaislaatu).* Tunnustuksena Evlille myönnettiin parhaan yhteisövarainhoitajan SFR Platinum Award -palkinto.

Erityistä kiitosta Evli saa sijoitustoiminnan kolmen vuoden tuotosta, kyvystä ottaa sijoitusnäkemystä, asiakaspalvelun laadusta sekä resursseista ja stabiliteetista. Evli on myös Suomen käytetyin varainhoitotalo yhteensä 14 varainhoitajan joukossa (rahastot+yksilöllinen varainhoito). 60 prosenttia haastatteluun vastanneista yhteisöistä käyttää Evliä varainhoitajanaan.

Evli Pankin toimitusjohtaja Maunu Lehtimäki iloitsee tunnustuksesta:  "SFR:n tutkimusta arvostetaan toimialallamme erittäin paljon. Saavutuksemme merkittävyyttä lisää se, että tutkimuksen ykkössijoitus tuli meille nyt toisena vuotena peräkkäin. Lämmin kiitos asiakkaillemme luottamuksesta palveluitamme ja ammattitaitoamme kohtaan."

SFR-asiakastutkimuksessa Suomen suurimmat yhteisösijoittajat arvioivat varainhoitotalojen yksilöllistä varainhoitopalvelua ja sijoitusrahastoja yhteensä 11 eri laatukriteerillä. Tutkimuksessa on mukana muun muassa vakuutusyhtiöitä, eläkesäätiöitä ja -kassoja, yleishyödyllisiä säätiöitä, seurakuntayhtymiä ja kaupunkeja. SFR on erittäin arvostettu asiakastutkimus vaativien, Suomen suurimpien yhteisösijoittajien keskuudessa.

*= "SFR Investment Services Programme, Finland 2016; Competitive Positioning Report"; Investment Services Combined (Asset Management & Mutual Funds). Scandinavian Financial Research.

Lisätietoa:

Janne Lassila, Evli-Rahastoyhtiö Oy, toimitusjohtaja, p. (09) 47669 142
Timo Hovi, Instituutiovarainhoito, johtaja, p. (09) 47669 306

Evli lyhyesti:

Evli on sijoittamiseen erikoistunut yksityispankki, joka auttaa yksityishenkilöitä ja yhteisöjä kasvattamaan varallisuuttaan. Yhtiö tarjoaa varainhoitopalveluita, erilaisia pääomamarkkinoihin liittyviä palveluita, kuten osake- ja muiden sijoitustuotteiden välitystä, markkinatakausta ja sijoitustutkimusta, sekä Corporate Finance -palveluita.

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.evli.com