Storaktionærmeddelelse fra MEDF Holding A/S

Storaktionærmeddelelse i henhold til lov om værdipapirhandel § 29

Egetæpper a/s har i dag modtaget meddelelse fra bestyrelsen for MEDF Holding A/S om, at MEDF Holding A/S i dag har fået overdraget 289.600 stk. B-aktier i egetæpper a/s, svarende til 11,05% af den samlede aktiekapital, via en intern transaktion med det helejede datterselskab Egebjerggaard A/S som modpart.

MEDF Holding A/S besidder herefter 100% af A-aktierne (330.340 stk.) og 29,7% af B-aktierne (682.610 stk.), hvilket tilsammen udgør 38,7% af den samlede selskabskapital og 71,3% af stemmerettighederne i egetæpper a/s.

Der er som nævnt tale om en intern transaktion, som ikke berører MEDF-koncernens samlede aktiebeholdning eller indflydelse i egetæpper a/s, hvor MEDF Holding A/S allerede forud for transaktionen havde den bestemmende indflydelse.

Overdragelsen sker som et naturligt led i den ændring af koncernstrukturen, som blev iværksat i 2015 via en intern overdragelse af den bestemmende indflydelse i såvel Egebjerggaard A/S som egetæpper a/s fra Mads Eg Damgaards Familiefond til det nyetablerede holdingselskab, MEDF Holding A/S.

egetæpper a/s

John Vestergaard