Gennemførelse af aktiesplit i Brødrene A & O Johansen A/S

til Nasdaq Copenhagen

24. marts 2017

Gennemførelse af aktiesplit i Brødrene A & O Johansen A/S

Som oplyst i selskabsmeddelelse nr. 10 af 24. marts 2017 blev det på Brødrene A & O Johansen A/S’ ordinære generalforsamling besluttet at nedsætte den nominelle stykstørrelse af selskabets præferenceaktier fra nominelt DKK 100 til nominelt DKK 10, henholdsvis at nedsætte den mindste nominelle stykstørrelse af selskabets stamaktier fra nominelt DKK 1.000 til nominelt DKK 100. Forskellen i aktiernes stemmevægt blev opretholdt.

Bestyrelsen har i forlængelse af generalforsamlingens beslutning dags dato besluttet at gennemføre et aktiesplit af selskabets præferenceaktier i forholdet 1:10, således at præferenceaktionærerne for hver én (1) præferenceaktie a nominelt DKK 100 modtager ti (10) nye præferenceaktier. Beslutningen om at gennemføre et aktiesplit betyder, at stykstørrelsen og noteringsenheden for Brødrene A & O Johansen A/S’ præferenceaktier noteret på Nasdaq Copenhagen ændres fra DKK 100 til DKK 10.

Den ændrede stykstørrelse og noteringsenhed træder i kraft den 30. marts 2017 for handler på Nasdaq Copenhagen.

For yderligere information kontakt venligst:

Adm. direktør Niels A. Johansen
Brødrene A & O Johansen A/S