Network Capital Group Holding - Årsrapport 2017 og opdatering på selskabets fremtid

Årsrapport 2016

Bestyrelsen og direktionen har i dag behandlet og godkendt årsrapporten for 2016 for Network Capital Group Holding A/S (NCGH). Årsrapporten følger i sin helhed som vedhæftet pdf-fil.

Hovedpunkter i 2016

NCGH har i regnskabsåret ikke haft aktiviteter. Selskabets aktiver er i 2016 udloddet til aktionærerne.

I forlængelse af den opdaterede strategi fra 2015 afsøgtes interessen for overtagelse af selskabet. Den 25. april 2016 har Dansk OTC A/S erhvervet majoriteten af aktierne i selskabet, jf. selskabsmeddelelse nr. 223 af den 25. april 2016. I forlængelse heraf er selskabets ledelse udskiftet, og selskabet har ændret navn fra Copenhagen Network A/S til Network Capital Group Holding A/S.

Den nye ledelse har arbejdet på en ny strategi for NCGH. Der har været udmeldt en omkring at skabe en finansiel koncern, hvor selskabet har arbejdet med køb af Københavns Andelskasse. Dette kunne af forskellige årsager ikke lade sig gøre. Senest har selskabet i december 2016/januar 2017 arbejdet på opkøb af en række finansielle og rådgivningsselskaber. Disse forhandlinger er også opgivet. I forlængelse heraf har Dansk OTC A/S solgt alle sine aktier i selskabet. De nye aktionærer vil herefter overveje NCGHs aktiviteter fremadrettet.

Network Capital Group Holding A/S har afgivet garantier og indeståelser til køber om de overdragne selskabers forhold, som er sædvanlige for en transaktion af denne art og størrelse. Der er i regnskabsåret ikke modtaget krav om regulering af købesum.

Årets resultat og balance

Årets resultat udgør DKKt -2.487, hvilket i væsentlig grad er påvirket af omkostninger til undersøgelser og opstart af prospekter i forbindelse med køb af aktiviteter.

I selskabsmeddelelse nr. 247 af 6. november 2016 blev selskabets hidtidige forventning til negativt resultat før renter og skat i niveau DKKt 1.500 – 2.000 nedjusteret til en forventning om et negativt resultat før renter og skat i niveau DKKt 2.000 – 2.500. Årets resultat før renter og skat på DKKt -2.487 er således indenfor dette udmeldte resultat.

Selskabets egenkapital pr. 31. december 2016 udgør DKKt -816 svarende til en indre værdi pr. udestående aktie på minus DKK 0,022.

Fremtidige forventninger

Som tidligere meddelt blev Dansk OTC A/Ss aktiepost i selskabet solgt til en kreds af investorer, som vil indskyde nye aktiviteter i forbindelse med apportindskud i løbet af 2017.

Selskabets forsatte drift er i øvrigt sikret ved, at selskabet har modtaget en støtteerklæring fra Dansk OTC A/S, der erklærer at ville drage omsorg for, at der vil være tilstrækkelige likvide midler til at dægge den løbende drift frem til aflæggelse af årsrapport for 2018. Selskabets kapitalforhold forventes dog væsentlig styrket, da der forventes gennemført en fortegningsemission inden udgangen af 3. kvartal 2017. Der vil i den forbindelse blive udarbejdet og offentliggjort prospekt.

På den kommende generalforsamling forventes hele bestyrelsen udskiftet, og der vil efterfølgende blive ansat en ny direktør.

Selskabet forventer for regnskabsåret 2017 et negativt resultat før renter og skat (EBIT) og eventuelle omkostninger til mulig emission og rådgivere i niveauet DKKt 1.500 til 2.000. Resultatet vil kunne påvirkes af de aktiviteter som den nye investorgruppe og ledelse vil igangsætte.

Ordinær generalforsamling

Der vil blive afholdt ordinær generalforsamling torsdag den 17. maj 2017 kl. 10.00 på selskabets adresse Tingskiftevej 5, 2900 Hellerup. Indkaldelse udsendes særskilt.

Network Capital Group Holding A/S

Bestyrelsesformand Jesper Bak

Email: jb@ncgh.dk

NCGH - Årsrapport 2016 Endelig.pdf 170418_Årsrapport 2016 og Opdatering på strategi_2v.pdf