Storaktionærmeddelelse - Niels A. Johansen

til Nasdaq Copenhagen

Den 28. april 2017

Storaktionærmeddelelse – Niels A. Johansen

Brødrene A & O Johansen A/S (”Selskabet”) har dags dato modtaget følgende storaktionærmeddelelse:

I henhold til værdipapirhandelslovens § 29 og bekendtgørelse nr. 1256 af 4. november 2015 om storaktionærer, giver Niels A. Johansen hermed meddelelse om, at Niels A. Johansen dags dato efter gennemførelse af kapitalnedsættelsen i Selskabet, jf. selskabsmeddelelse nr. 14 af 28. april 2017, via sit personlige ejerskab af aktier har krydset grænsen på 5 % af aktiekapitalen i Selskabet.

Efter gennemførelsen af kapitalnedsættelsen i Selskabet dags dato ejer Niels A. Johansen personligt i alt 160 stk. stamaktier og 270.640 stk. præferenceaktier, svarende til 9,72 % af aktiekapitalen og 3,64 % af stemmerettighederne i Selskabet.

Niels A. Johansen ejer også i lige sameje med Lili Johansen selskabet Avenir Invest ApS, der ejer Evoleska Holding AG, som efter kapitalnedsættelsen i Selskabet er den direkte ejer af i alt 56.220 stk. stamaktier og 20.800 stk. præferenceaktier, svarende til 71,65 % af stemmerettighederne og 20,82 % af aktiekapitalen.

Der henvises i øvrigt til den af Avenir Invest ApS afgivne storaktionærmeddelelse vedrørende dettes beholdning af aktier i Selskabet via Evoleska Holding AG.

BRØDRENE A & O JOHANSEN A/S

Niels A. Johansen