Kommuniké från BTS Group ABs årsstämma

Stockholm, Sverige, 2017-05-12 14:15 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Årsstämman fastställde föreslagen utdelning till aktieägarna om 2,50 kronor per aktie. Som avstämningsdag för utdelningen fastställdes tisdagen den 16 maj 2017. Utdelningen beräknas utbetalas fredagen den 19 maj 2017.

Årsstämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2016. För tiden intill slutet av nästa årsstämma omvaldes till ordinarie styrelseledamöter: Mariana Burenstam Linder, Henrik Ekelund, Stefan Gardefjord och Dag Sehlin samt nyvaldes Anna Söderblom. För tiden intill slutet av nästa årsstämma omvaldes Reinhold Geijer till ordinarie ledamot samt till styrelsens ordförande. Beslutades att till revisor för tiden intill slutet av nästa årsstämma utse Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB (omval).

Styrelsearvodet fastställdes till totalt 1 050 000 kr intill nästa årsstämma att fördelas med oförändrat 350 000 kronor till ordföranden och 175 000 kronor till respektive styrelseledamot som inte är anställd i koncernen. För utskottsarbete skall utgå ett totalt arvode om 90 000 kronor.

Årsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag om riktlinjer för ersättning och andra anställningsvillkor till ledande befattningshavare.

Årsstämman beslutade enhälligt i enlighet med styrelsens förslag att bemyndiga styrelsen att längst intill nästa årsstämma fatta beslut om emission av aktier eller konvertibler medförande att maximalt 1 200 000 B-aktier kan utges. Bemyndigandet avser företagsförvärv.

BTS Group AB

För ytterligare information:

Stefan Brown, CFO, 08-58 70 70 00

För mer information om BTS, vänligen gå till www.bts.com

Denna information är sådan information som BTS Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 maj 2017 kl. 14.15 CET.

Kommuniké från årsstämma SVE.pdf