Opjustering

Silkeborg, den 22. juni 2017
Fondsbørsmeddelelse nr. 10 / 2017

Vedr.:           Opjustering.

Den 14. februar 2017 oplyste selskabet, at der var indgået en købsaftale indgået mellem den af selskabet helejede dattervirksomhed K/S Papirfabrikken og Aberdeen European Residential Opportunities Fund om et muligt salg af byggeretter til opførelse af et højhus på Papirfabrikken, Silkeborg. Købsaftalen var, betinget af, at en række nødvendige dispensationer til lokalplanen imødekommes.

Selskabet er, af Silkeborg Kommune, netop orienteret om, at alle nødvendige dispensationer kan gives, og førnævnte købsaftale derved realiseres.

Forventninger til 2017:
Ovennævnte transaktion medfører derfor at selskabets resultatforventning i indeværende regnskabsår opjusteres til et overskud før evt. dagsværdiregulering af investeringsejendomme og før skat på 10-15 mio. kr. mod tidligere et underskud på 12-18 mio. kr.

Eventuel henvendelse vedr. nærværende fondsbørsmeddelelse bedes venligst rettet til adm. direktør Kent Madsen.

Silkeborg IF Invest A/S

Kent Madsen                       Claus Christensen