Ramirent myy ja vuokraa takaisin suuren teollisuuskiinteistön Norjassa

Helsinki, Suomi, 2017-06-26 08:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

RAMIRENT OYJ                                             LEHDISTÖTIEDOTE                               26.6.2017 9:00

Ramirent on tehnyt sopimuksen yhtiön tällä hetkellä omistaman, Norjassa sijaitsevan kiinteistön myynnistä ja takaisin vuokraamisesta. Sopimus on tehty yhden ostajan kanssa. Sopimus noudattaa Ramirentin periaatetta vuokrata yhtiön käyttämiä operatiivisia tiloja. Tavanomaisten ehtojen mukaisesti kaupan odotetaan toteutuvan syyskuun 2017 loppuun mennessä. Kauppasumman odotetaan olevan yhteensä noin 15 miljoonaa euroa. Kaupan myötä Ramirent kirjaa arviolta 1,5 miljoonan euron suuruisen ei-vertailukelpoisen myyntivoiton Norjan segmentillä vuoden 2017 kolmannella neljänneksellä.

Sopimus kattaa Ramirentin käytössä olevan tontin ja tilojen myynnin sekä kiinteistön takaisinvuokraamisen Ramirentille pitkälle aikavälille. Hyvällä paikalla Oslon kaakkoispuolella Enebakkissa sijaitseva kiinteistö hankittiin vuonna 2016. Tavoitteena oli rakentaa moderni toimipiste, joka yhdistää neljä kalustokeskusta Oslon alueella samoihin tiloihin sekä parantaa toimitusketjun tehokkuutta ja asiakaspalvelun laatua.

LISÄTIETOJA:

Franciska Janzon, SVP, markkinointi, viestintä ja sijoittajasuhteet, puh. +358 20 750 2859, franciska.janzon@ramirent.com

Ramirent on johtava konevuokrausalan yritys, joka tarjoaa asiakkailleen ensiluokkaisia laitteita, palveluja ja osaamista. Ramirentin vuokrausratkaisut yksinkertaistavat asiakkaiden liiketoimintaa. Ramirent palvelee laajaa asiakaskuntaa, kuten rakennusalaa, teollisuutta, palvelualaa, julkista sektoria ja kotitalouksia. Ramirent toimii Pohjoismaissa sekä Keski- ja Itä-Euroopassa. Vuonna 2016 Ramirent-konsernin liikevaihto oli 665 miljoonaa euroa. Konsernilla on 2 686 työntekijää 290 toimipisteessä 10 maassa. Ramirent on listattu NASDAQ Helsingissä (osakkeen tunnus: RMR1V). Ramirent – More than machines®.

JAKELU: NASDAQ Helsinki, Keskeiset tiedotusvälineet, www.ramirent.com