Oriola förvärvar ICTHS Health Support AB

Oriola Abp pressmeddelande 3 Juli 2017 kl 14.00

Oriola förvärvar ICTHS Health Support AB

Oriola har undertecknat avtal om att förvärva svenska ICTHS Health Support AB. ICTHS Health Support är ett vårdbolag, grundat år 2007, och erbjuder experttjänster till läkemedelsbolag, medtech-bolag och aktörer inom hälsovård. Bolagets omsättning år 2016 var kring 5 miljoner euro. ICTHS Health Support har kring 60 anställda.

"Förvärvet av ICTHS Health Support stödjer Oriolas strategi att erbjuda en bred portfölj av experttjänster till apotek, läkemedelsbolag och aktörer inom hälsovård i Sverige och Finland. ICTHS verkar redan nu i nära samarbete med Farenta och Kronans Apotek. I och med förvärvet kompletterar vi vårt serviceutbud på ett utmärkt sätt", säger Kimmo Virtanen, Executive Vice President vid Oriola.

"Vi är mycket nöjda med den här företagsaffären som bäddar för tillväxt och kommer att innebära nya möjligheter inom företaget för vår personal. Som en del av Oriola kan vi ytterligare förbättra och bredda vår service till våra kunder", säger Patrik Åvestrand, verkställande direktör för ICTHS Health Support.

För ytterligare information:

Kimmo Virtanen