FK Distribution indgår distributionsaftale med Coop for 2018 og 2019. Koncernens forventninger om en betydelig resultatfremgang i 2018 understøttes dermed yderligere.

Den 27. september 2017

Selskabsmeddelelse nr. 08-17

Som offentliggjort i selskabsmeddelelse nr. 06-17 forventer koncernen en betydelig resultatfremgang i 2018. Denne udmelding understøttes af den aftale, som FK Distribution i dag har indgået med Coop.

FK Distribution har indgået aftale med Coop om omdeling af tilbudsaviserne for Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, Irma og Fakta. Aftalen træder i kraft pr. 1. januar 2018 og dækker årene 2018 og 2019.

”Vi er glade for den tillid, som Coop og vores andre nye kunder har vist os den seneste tid. Vi er i fuld gang med at udvide og omstille produktionsapparatet for at kunne håndtere de nye kunder og ser frem til et godt samarbejde med dem i det nye år”, udtaler Mads Dahl Andersen, administrerende direktør i FK Distribution.

For 2017 forventer North Media A/S uændret, at koncernens omsætning vil udgøre 860-890 mio. kr., og at EBIT før særlige poster vil udgøre -20 til 0 mio. kr.

North Media A/S’ forventninger om en betydelig resultatfremgang i 2018 bygger på en forventning om øget volumen og prisniveau.

Yderligere oplysninger kan fås hos FK Distributions administrerende direktør Mads Dahl Andersen, telefon 20 42 09 85.

North Media A/S

Kåre Wigh