TDC : Delårsrapport for 3. kvartal 2017

TDC (TDC.CO, TDC DC), en førende kommunikations- og home entertainment virksomhed i Danmark og Norge, offentliggør sin delårsrapport for 3. kvartal 2017:

Pernille Erenbjerg, koncernchef, TDC A/S, siger:

”Vi er på sporet i forhold til forventningerne til årets resultat, men også i forhold til vores strategi, der fortsætter ind i det nye år. Hvis vi ser bort fra roaming-regulering og salget af TDC Hosting, så har vi en lille vækst i driftsresultatet for første gang i tre år.”

”Vi er i et tv-marked under forandring, hvor vi ser en stigende efterspørgsel efter digitalt indhold. Derfor har vi også søsat en række initiativer, der bygger bro mellem traditionelt tv og streaming, og som noget nyt begynder vi nu også at give vores kunder eksklusivt indhold, som de kun finder hos YouSee.”

Highlights

·    Det rapporterede EBITDA faldt med 3,0% år-til-år efter indvirkning fra roaming-regulering samt frasalg og

erhvervelser; organisk EBITDA steg med 0,5% år-til-år i 3. kvartal, hvilket er en betydelig forbedring

sammenlignet med de seneste år og hovedsageligt drevet af mobiltjenester og driftsomkostningsbeparelser

·    EFCF steg med 10,6% i 3. kvartal år-til-år primært drevet af en tidsmæssig forskydning af driftskapitalen

·    Betydelig forbedring i de organiske driftsomkostninger i 3. kvartal (8,0%); forventede organiske

driftsbesparelser på DKK ~300m i 2017 er på rette kurs (år-til-dato DKK 234m)

·    TDC Erhverv tildelt et stort offentligt udbud, der omfatter de fleste kommuner samt Staten; fuld økonomisk

effekt forventes først i 2019

·    En stigning i ARPU for mobiltale på DKK 5 (4%) i Consumer år-til-år; udgående data-roaming-trafik steg

med ~600% i 3. kvartal år-til-år

·    Tab af 18.000 tv-kunder i Danmark og 2.000 i Norge vs. 2. kvartal; The next chapter of YouSee TV”

annonceret for at forbedre vores værdiskabende tilbud med eksklusive indholds- og streaming-tjenester

inkluderet i tv-pakker

·    Lancering af loyalitetsprogrammet ”YouSee More” for at for at øge antallet af produkter i hver husstand

og opnå reduceret kundeafgang

·    Opkald til Kundesupport og Fakturering faldt med 25,4% og var på niveau med 2. kvartal

·    Hjemtagning af YouSee call-centre med overtagelse af ~700 FTE’er pr. 1. december; hele værdikæden

for kundeservice er nu forankret i TDC Group for at gøre det enklere og bedre at være kunde i TDC Group

·    Erhvervelse af det danske mobilselskab Plenti (83.000 mobiltelefoni- og mobilbredbåndskunder) til en indre

værdi på DKK 74m

·    Forventningerne til 2017 bekræftet på alle parametre; EBITDA > DKK 8,2 mia.; EFCF: stabil eller moderat

vækst; udbytte pr. aktie: DKK 1,05; som annonceret den 6. februar 2017

Telekonference detaljer

Telekonference afholdes den 31. oktober 2017 kl. 14:30.

Præsentationsmateriale vil være tilgængeligt forud for konferencen på www.tdcgroup.com

Opkaldsoplysningerne kan findes her: http://event.onlineseminarsolutions.com/r.htm?e=1522566&s=1&k=AE870EE2B33B8C2D23AAC69EFFD903E2

Audio cast: https://edge.media-server.com/m6/p/gbfv354h

For investorhenvendelser: 66 63 76 80