AFFECTO OYJ:N VÄHEMMISTÖOSAKKEIDEN LUNASTAMISTA KOSKEVAAN VÄLIMIESMENETTELYYN ON MÄÄRÄTTY USKOTTU MIES

Affecto Oyj – Pörssitiedote, 8.11.2017 klo 9:35, Helsinki

AFFECTO OYJ:N VÄHEMMISTÖOSAKKEIDEN LUNASTAMISTA KOSKEVAAN VÄLIMIESMENETTE-LYYN ON MÄÄRÄTTY USKOTTU MIES

Affecto Oyj:n (”Affecto”) 10.10.2017 tiedottaman mukaisesti CGI Nordic Investments Limited (”CGI Nordic”), joka on CGI Group Inc:n välillisesti kokonaan omistama tytäryhtiö, on tehnyt Keskuskauppakamarin lunastuslautakunnalle hakemuksen Affecton vähemmistöosakkeiden lunastusmenettelyn aloittamiseksi. CGI Nordic on siten käynnistänyt osakeyhtiölain (624/2006, muutoksineen) (”Osakeyhtiölaki”) 18 luvun 3 §:n mukaisen välimiesmenettelyn hankkiakseen omistukseensa kaikki Affecton osakkeet.

CGI Nordicin välimiesmenettelyn aloittamista koskevan hakemuksen johdosta Keskuskauppakamarin lunastuslautakunta on hakenut Helsingin käräjäoikeudelta Osakeyhtiölain 18 luvun 5 §:ssä tarkoitetun uskotun miehen määräämistä. Uskottu mies valvoo lunastusmenettelyssä Affecton vähemmistöosakkeenomistajien etua.

Helsingin käräjäoikeus on 7.11.2017 antamallaan päätöksellä määrännyt KHT Rabbe Nevalaisen uskotun miehen tehtävään.

Affecto Oyj

Heikku Nikku
heikki.nikku@cgi.com
+358 400 500 782

Jarkko Virtanen
Markkinointi- ja viestintäjohtaja
jarkko.virtanen@cgi.com

AFFECTO

Affecto on pohjoiseurooppalainen, datakeskeiseen liiketoimintaan keskittynyt teknologiayritys, jonka asiantuntemus kattaa aina yritysten tiedonhallinnasta tekoälyyn. Affecto luo liiketoiminta-arvoa asiakkailleen auttamalla heitä datakeskeiseksi ja siten muuttamaan liiketoimintaansa. Affectolla on pitkäaikaisia, sitoutuneita asiakassuhteita useiden keskeisten pohjoiseurooppalaisten yritysten sekä julkisten toimijoiden kanssa. Affectolla on paikallinen läsnäolo 18 toimipaikassa, jotka muodostavat tehokkaan verkon, ja toimien ainutlaatuisena kotina +1000 työntekijälleen.