Voldgiftsretten har i dag tilkendt Ofir A/S erstatning fra Emply ApS

Selskabsmeddelelse nr. 09-17

1. december 2017

North Media A/S’ datterselskab Ofir A/S er i dag ved en Voldgiftsret blevet tilkendt en erstatning på 9 mio. kr. fra virksomheden Emply ApS. Ved Emply ApS’ betaling af erstatningen fratrækkes 1,5 mio. kr., som Ofir har tilbageholdt, indtil sagen blev afgjort. Netto skal Emply ApS således betale 7,5 mio. kr. til Ofir.

Ofir var eneretsforhandler af e-rekrutteringssystemet Emply Hire i perioden fra 2013 til 2016. Systemet er ejet af Emply ApS, som Ofir ejer 16 % af. Emply ApS opsagde aftalen til ophør ultimo 2016, og Voldgiftsretten har nu afgjort, at Emply ApS’ opsigelse af forhandleraftalen var uberettiget. Voldgiftsretten har på den baggrund afgjort, at Ofir har krav på erstatning.

North Media vil nu tage kontakt til Emply ApS vedrørende opfyldelse af Voldgiftskendelsen. Indtil betaling er modtaget, giver Voldgiftskendelsen ikke North Media anledning til at ændre forventningerne til resultatet for 2017.

North Media forventer som tidligere udmeldt, at driftsresultatet (EBIT før særlige poster) for 2017 vil udgøre -20 til 0 mio. kr.

Yderligere oplysninger kan fås hos ordførende koncerndirektør & CFO Kåre Wigh, mobil 25 65 21 45.

North Media A/S

Kåre Wigh