Monberg & Thorsen A/S - Årsrapport 2017

Monberg & Thorsens bestyrelse har på sit møde i dag godkendt årsrapporten for 2017

Årets resultat
Monberg & Thorsen A/S realiserede et overskud efter skat på 0,7 mio. kr., hvilket er i overensstemmelse med de seneste forventninger oplyst i kvartalsmeddelelse for 3. kvartal 2017.
Bestyrelsen indstiller til generalforsamlingen, at der udbetales et udbytte på 2 kr. pr. aktie á 20 kr.

MTH GROUP realiserede en omsætning på 7,6 mia. kr. mod 6,8 mia. kr. i 2016 og et resultat af primært drift på 51,3 mio. kr. mod 72,8 mio. kr. i 2016. Resultatet er på niveau med de senest udmeldte forventninger. For detaljerede oplysninger herom henvises til den netop udsendte fondsbørsmeddelelse nr. 2, hvor vi har offentliggjort MT Højgaard A/S’ årsrapport for 2017.

Forventninger til 2018
For 2018 forventer MTH GROUP en omsætning på omkring 6,8 mia. kr. og et resultat af primær drift (EBIT) i niveauet 140-180 mio. kr.

Monberg & Thorsens andel udgør 46 % af MTH GROUP´s resultat efter skat og minoritetsinteresser. Herfra går driftsomkostningerne i Monberg & Thorsen, som forventes at være i niveauet 4 mio. kr.

Årsrapporten for Monberg & Thorsen A/S er offentliggjort via Nasdaq Copenhagen, og den er tilgængelig på Monberg & Thorsens hjemmeside www.monthor.dk.

Henvendelse vedrørende denne meddelelse kan rettes til bestyrelsesformand Anders Heine Jensen på telefon +45 2048 8563.

Denne meddelelse foreligger på dansk og engelsk. I tvivlstilfælde er den danske udgave gældende.

MONBERG & THORSEN A/S

CVR-nr. 12 61 79 17