Opskrivning af værdien af Sydbanks ejerandel af BI Holding A/S - Forventninger til 2018 opjusteres

Nasdaq Copenhagen A/S
London Stock Exchange
Bourse de Luxembourg
Øvrige interessenter

Selskabsmeddelelse nr. 14/2018

Peberlyk 4
DK-6200 Aabenraa

Telefon +45 74 37 37 37
Telefax +45 74 37 35 36

Sydbank A/S
CVR-nr. DK 12626509, Aabenraa
sydbank.dk

21. marts 2018

Opskrivning af værdien af Sydbanks ejerandel af BI Holding A/S
Bestyrelsen i BI Holding A/S – Selskabet – har i dag besluttet at indføre en ny værdiansættelsesmodel, der medfører en opskrivning af værdien af aktierne i Selskabet.

Den hidtidige værdiansættelse har været lig med den bogførte indre værdi af egenkapitalen i Selskabet.

Bestyrelsen i Selskabet har vedtaget en model, hvor værdiansættelsen af det tilstrækkelige kapitalgrundlag på 200 mio. kr. forøges ved at gange med en multipel på 3,5. Denne multipel er fastlagt ud fra en model, hvor der skelnes mellem forretningsomfang fra ejere og ikke-ejere samt ud fra en vurdering af afkastkrav og fremtid vækst.

Ved denne multipel vil værdien af det tilstrækkelige kapitalgrundlag udgøre 700 mio. kr. Hermed opnås en fair markedsværdi på 810 mio. kr. inkl. reserver efter foreslået udbytte.

For Sydbank medfører de ovennævnte forhold, at der i 1. kvartal 2018 sker en opskrivning af værdien af bankens ejerandel svarende til 41 mio. kr.

Forventninger til 2018 opjusteres
Som følge af opskrivningen opjusteres bankens forventninger til resultatet efter skat for 2018 til at være i intervallet 1.340-1.540 mio. kr.

Karen Frøsig                                    Bjarne Larsen
adm. direktør                                   bankdirektør