Møns Bank A/S afslutter fuldtegnet fortegningsemission

IKKE TIL OFFENTLIGGØRELSE I USA, CANADA, AUSTRALIEN, JAPAN OG SCHWEIZ ELLER NOGEN ANDEN JURISDIKTION, HVOR OFFENTLIGGØRELSE VILLE UDGØRE EN
OVERTRÆDELSE AF LOVGIVNINGEN I DEN PÅGÆLDENDE JURISDIKTION

Fondsbørsmeddelelse nr. 8-2018

Stege, den 19. april 2018

Møns Bank A/S afslutter fuldtegnet fortegningsemission

Møns Bank offentliggjorde den 20. marts 2018 et prospekt vedrørende forhøjelse af bankens kapital med nom. DKK 16.000.000 fordelt på 800.000 nye aktier á nom. DKK 20 med en kontant afregningskurs på DKK 100 pr. aktie med fortegningsret for bankens eksisterende aktionærer i forholdet 3:2. For yderligere information herom, se fondsbørsmeddelelse nr. 3 af 20. marts 2018.

Tegningsperioden for de udbudte aktier er afsluttet, og fortegningsemissionen er fuldtegnet med 800.000 stk. udbudte aktier á nom. DKK 20 til en fast kurs på DKK 100 pr. udbudt aktie, svarende til et bruttoprovenu til Møns Bank A/S, såfremt udbuddet gennemføres, på DKK 80.000.000.

Af de udbudte aktier blev 775.118 stk. aktier tegnet ved udnyttelse af tegningsretter svarende til 96,89 %. De resterende 24.882 stk. aktier svarende til 3,11 % blev tegnet af Aktieselskabet Arbejdernes Landsbank i henhold til garantiaftalen.

Bestyrelsen og direktionen har samlet tegnet for et tegningsbeløb på DKK 1.836.600, svarende til i alt 18.366 stk. udbudte aktier.

Udbuddet gennemføres kun, når og hvis de udbudte aktier udstedes af Møns Bank A/S efter registrering af kapitalforhøjelsen i Erhvervsstyrelsen, hvilket forventes at ske umiddelbart efter nærværende fondsbørsmeddelelse. De udbudte aktier vil snarest muligt derefter blive optaget til handel og officiel notering på Nasdaq Copenhagen A/S i samme ISIN-kode som bankens eksisterende aktier (ISIN DK0060133841) med forventet første handels- og officielle noteringsdag den 24. april 2018.

Spørgsmål til resultatet af fortegningsemissionen kan rettes til bankdirektør Flemming Jul Jensen på telefon 55 86 15 36.

Møns Bank A/S

Jens Ravn                                                Flemming Jul Jensen