Organisationsmeddelande

Lund den 27 augusti, 2018

Organisationsmeddelande

Henric Ungh, Vice President Sales, och Malin Lindgärde, Vice President Marketing & Communications, har bestämt sig för att lämna Doro för att fullfölja karriärmöjligheter utanför bolaget.

Malin Lindgärde kommer att vara kvar i sin position fram till slutet av september och Henric Ungh kommer att lämna Doro i slutet av oktober. Sökningen efter ersättare har påbörjats.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Robert Puskaric, VD och koncernchef, +46 (0)70 519 34 07, ir@doro.com

Om Doro
Doro AB utvecklar telekomprodukter och tjänster för seniorer så att de kan leva ett fullt och rikt liv. Förutom positionen som global marknadsledare i sin kategori - telekom för seniorer - erbjuder Doro även en bred portfölj av produkter och tjänster för trygghets- och omsorgslösningar. Dessa smarta lösningar är skräddarsydda för seniorers och funktionshindrades specifika behov, bidrar även till att koppla ihop generationer digitalt och skapa en trygg och självständig tillvaro i det egna hemmet. Doro är ett svenskt publikt bolag och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Nordiska listan, Small Cap. 2017 uppgick nettoomsättningen till 1 924 miljoner kronor (200 miljoner euro). Besök Doro på www.doro.se eller www.facebook.com/dorosverige.

Doro - Organisationsmeddelande 180827